Avatar billede downloading Nybegynder
06. december 2004 - 13:16 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

censurering af et lille stykke film med Adobe Premiere

Hey.

Jeg vil godt censurere et lille stykke på min film (skal være ligesom når man sløre en eller andes øjne på tv).

Det stykke jeg vil censurere rykker rundt i billedet, og det er kun en lille del.

Er dette muligt..? Og i så faldet, hvordan?

p.s. hvis i har nogle andre programmer end Adobe Premiere som det kan gøres i, og man kan prøve dem i en eller anden periode ville det også være fedt..

p.s. jeg har desværre ikke flere points.. :-(
Avatar billede norbert Nybegynder
06. december 2004 - 13:19 #1
Der er forskellige tutorials til premiere her, der fortæller hvordan man gør.
http://www.wrigleyvideo.com/videotutorial/tut_premiere65.htm
Avatar billede norbert Nybegynder
06. december 2004 - 13:21 #2
Avatar billede downloading Nybegynder
06. december 2004 - 13:25 #3
nice!!! Jeg tjekker det lige ud, men demoen så fed ud.. tak! :-)
Avatar billede downloading Nybegynder
06. december 2004 - 18:31 #4
hey, nu har jeg siddet og lejel med det noget tid.

Det virker sku ikke helt..

Fejlen ligger i når jeg trækker "mosaic" funktionen over, så er det ikke muligt for mig at gå rundt i filmen, og se den, det er som om den forsvinder igen selvom jeg ligger den over på filmen.

Den eneste forskel jeg kan finde er ved tidslinien.. jeg har lavet et billede af hvordan det ser ud når jeg gør det..

http://www.downloading.dk/fil.bmp

:-(
Avatar billede downloading Nybegynder
06. december 2004 - 18:38 #5
Avatar billede norbert Nybegynder
06. december 2004 - 18:43 #6
Har du gjort, som han gør i tutorials'en? Jeg har ikke selv prøvet den tutorials, men har set den, og den virker ihvertfald, når "læreren" laver den.
Avatar billede downloading Nybegynder
06. december 2004 - 18:45 #7
ja nemnlig, det er det der er fucked.. men ja det har jeg..

Kan det være en lille indstilling..?

Det er samme version.. hmm..

Men det er det der med at når han så lige viser man kan køre frem og til bage, og så er videoen slørret, det kan min ikke.
Avatar billede norbert Nybegynder
06. december 2004 - 18:46 #8
Har du husket at rendere den?
Avatar billede norbert Nybegynder
06. december 2004 - 18:48 #9
Det kan min heller ikke :-) Men når den er renderet, skulle det kunne lade sig gøre at se det.
Avatar billede downloading Nybegynder
06. december 2004 - 18:49 #10
renderet? hvad er det? hvordan gøres det?
Avatar billede norbert Nybegynder
06. december 2004 - 18:55 #11
Nu er jeg på den, min premiere er på en anden pc, og den er først færdig med at arbejde om et par timer :-)
Men så vidt jeg husker: åben timeline, tryk enten på prewiev eller render work area, det er en af de to. Så læser den det, du har på timeline med effekter og det hele.
Avatar billede norbert Nybegynder
06. december 2004 - 19:02 #12
Timeline - i den øverste linie - i midten af clip og window :-)
Avatar billede downloading Nybegynder
06. december 2004 - 19:06 #13
Det forstår jeg ikke helt, når du siger "åben timeline" hvad satansk skal jeg så gøre?

er ny til det her lort..
Avatar billede downloading Nybegynder
06. december 2004 - 19:08 #14
he he, havde ikke lige set dit indlæg.. :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
06. december 2004 - 19:09 #15
Øverst oppe, på linien står der file, edit, project, clip, TIMELIME.... og det er den du skal trykke på. Så går du ned i prewiev eller render work area.
Avatar billede norbert Nybegynder
06. december 2004 - 19:10 #16
Det er nogle af de første af dem du skal trykke på, så vidt jeg husker er mit program engelsk, men jeg kan se, at dit er på dansk.
Avatar billede downloading Nybegynder
06. december 2004 - 19:20 #17
det virker kan jeg se, men hvordan kan det være min monitor ikke viser det ligesom i den der video (tutorial)?? er det muligt at få den til det? Mange tak..!
Avatar billede norbert Nybegynder
06. december 2004 - 19:21 #18
Jeg har ikke selv fundet fidusen endnu, jeg har selv kæmpet for at kunne se det med det samme, men nej - der kan jeg ikke hjælpe dig.
Avatar billede downloading Nybegynder
06. december 2004 - 19:28 #19
okidoki..

Man mange tak!

p.s. hvis du finde rud af det, så skriv lige :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
06. december 2004 - 19:29 #20
Yes, det vil jeg gøre - og tak for point :-)
Norbert :-)