Avatar billede princewhite Nybegynder
05. december 2004 - 23:48 Der er 7 kommentarer

Webserver - ny

Hej allesammen,

Jeg går op overvejer at få min egen webserver, men p.t. er jeg lidt på bar bund med hensyn til hvad det indbefatter :) Er der nogen der har gode råd, kender til gode artikler for begyndere, ved hvad der kræves, har anbefalinger til noget fornuftigt hardware eller andet vil jeg blive ekstremt glad :) Alle fornuftge svar vil få point naturligvis..

MVH
Avatar billede morteeart Nybegynder
05. december 2004 - 23:56 #1
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. december 2004 - 12:15 #2
http://www.linuxbog.dk der kan du downloade et antal bører om linux relatered emner, herunder en og web server
http://www.microsoft.com/technet her kan su finde artikler om IIS og andre microsoft produkter
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. december 2004 - 12:17 #3
Hardware mæssigt er det oftest et økonomisk spørgsmål. Da maskinen skal kører som server, er der ikke grund til at ofre på grafik kort og lydkort. Koncentrer dig om hurtig processor, meget (og hurtig) RAM. Hurtige og stabile diske (gerne i RAID for både hastighed og sikkerhed, f.eks. RAID 10). Husk også en ordentlig strømforsygning og gerne mulighed for backup
Avatar billede allanfo Praktikant
06. december 2004 - 12:43 #4
Det kommer jo an på hvor "professionelt" du vil køre. Hvis det bare er en lille server til dig selv og et par kammerater, kan du sagtens nøjes med en lille maskine med et simpelt program. Jeg kørte selv med en webserver fra www.analogx.com. Den havde ikke noget muligheder, andet end at man kunen angive hvilken mappe index-filen lå i. Men den servede html og filer ganske godt. Desværre gik maskinen ned på grund af en dårlig strømforsyning.

Hvad du mest har brug for er en bredbåndsforbindelse og en router, så du kan route port 80 til din server.
Avatar billede princewhite Nybegynder
06. december 2004 - 16:14 #5
okay takker :) må kigge videre, er på jagt efter en fornuftig løsning som kan tåle lidt, men ikke nødvendigvis meget. Det eneste krav er, at den ikke må støje. Hvad er kravet til en fornuftig forbindelse? P.t. har jeg 2,5Mb/128 kb, ved godt uploaden nok ikke er helt i vinkel :)

Er der nogen der har et decideret godt bud på en server kandidat ? alstå hardware mæssigt :)
Avatar billede morteeart Nybegynder
15. december 2004 - 01:42 #6
bare en gammelt 500mhz spand, med linux på.
Avatar billede allanfo Praktikant
08. marts 2006 - 19:25 #7
På tide at lukke. Læg selv et svar og accepter det.
Eller accepter nogle af de allerede afgivne svar.