Avatar billede esoulman Nybegynder
05. december 2004 - 18:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Telefonledning, rød, blå, gul, brun?

Jeg har en telefonledning liggende og et telefonstik, nu er spørgsmålet hvordan jeg får det sat til på den rigtige måde.

Jeg har fundet ud af, at jeg kan sætte den røde og blå fast i de to sider af telefonstikket og så virker det, men hvad er den brune og gule ledning til?

Der er faktisk også en sort og en hvid, men der har været adsl i stikket før, så det er nok det.. ?
Avatar billede tjaz Nybegynder
05. december 2004 - 18:04 #1
Jeg ved ikke hvad de er til, men det er ikke nogen du skal bruge til noget ved alm. telefoni :)
Avatar billede esoulman Nybegynder
05. december 2004 - 18:04 #2
Men hvad med den brune og gule?
Avatar billede esoulman Nybegynder
05. december 2004 - 18:04 #3
Problemet er, at jeg har sat stikket til med rød og blå, men alle andre telefoner i huset bliver mærkelige og går død.. how come??
Avatar billede tjaz Nybegynder
05. december 2004 - 18:07 #4
Avatar billede esoulman Nybegynder
05. december 2004 - 18:34 #5
Tak for hjælpen, jeg forstår bare stadigvæk ikke hvorfor de andre telefoner går død.
Avatar billede tjaz Nybegynder
05. december 2004 - 18:37 #6
Næ, det gør jeg heller ikke ... har selv trukket kabler osv. til stik i vores lejlighed og har aldrig haft problemer med noget i den stil ...

Kan det være fordi ledningerne ikke sidder ordenligt i ... eller kan det være fordi der er forskel på hvor rød og blå sidder? ... (det er gæt)
Avatar billede find-us Nybegynder
10. februar 2006 - 20:14 #7
Er elektrikker:

Har du haft alarm i huset før???

Rød-blå par er normalt linie
Gul-brun par er endten retur,omstilling,adsl,ekstra linie.
Avatar billede esoulman Nybegynder
22. oktober 2006 - 10:42 #8
Nevermind, en tekniker kiggede på det.
Avatar billede stephanwagner Nybegynder
22. oktober 2006 - 11:13 #9
okay bare iorden