Avatar billede jensgram Nybegynder
03. december 2004 - 11:37 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Nyt batteri til 3310

Hey

Min søsters 3310, der er ved at være et par år gammel, kan ikke længere køre så langt pr. opladning. Derfor anbefalede jeg hende at købe et nyt batteri og har derfor kigget omkring her og på nogle af de danske "cell-shops". Indtil videre har jeg fundet:

http://www.cellshoppen.dk/shop/productinfo.asp?id=470
1100mAh, LiMH, 95kr.

http://www.batteribyen.dk/product_info.php?cPath=44_49_82&products_id=529
1000mAh, Li-Ion, 98kr.

http://www.mobilunlock.dk/catalog/product_info.php?cPath=42_80&products_id=480
1350mAh, Li-Ion, 100kr.
(Anmeldelse: "Batteriet virker ikke til Nokia 3310!" - hmm!)

http://www.billigebatterier.dk/product.asp?product=169&page=1
900mAh, LiMH, 135kr.
(Original BMC-3)

Som I kan se ligger de alle omkring en hundredekrone-seddel. Hvad skal jeg vælge; originalt eller uoriginalt? Umiddelbart lyder det jo fedt med 1,35Ah, men hvis det passer, at det ikke passer til 3310 er der jo ikke meget ved det!

Har I nogle erfaringer med nogle af batterierne eller forretningerne generelt?

Der var jo også noget med at nogle Nokia-batterier (uoriginale) kunne selvantænde. Ikke særligt fedt - er det stadig et problem?

Håber på noget feedback.

- Jens Gram
Avatar billede jensgram Nybegynder
03. december 2004 - 11:38 #1
Umiddelbart hælder jeg selv mest til det første bud, da det - som det originale - er et NiMH-batteri med relativt stor kapacitet!
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. december 2004 - 11:41 #2
Specielt Nokia-telefoner har haft problemer med uoriginale batterier der er eksploderet, og stadig gör det. Så personligt ville jeg välge et originalt.
Avatar billede areon Nybegynder
03. december 2004 - 11:44 #3
hmmm efter mine snart 2 år hos sonofonbutikkerne i herning vil jeg anbefale dig at holde dig langt væk fra især NiMH baterier da disse ikke er særlig velegent til at oplade når det kun er ½ tomt. Heri mener jeg at dette gør hurtigere disse NiHM celler "møre" og vil i hurtigere og højere grad dø.. (Hvilket self betyder kortere levetid.. ligesom dit batteri nu.)
Derimod Li-ion Batterier er beregnet til alt slags opladning (Meget brugt i især trådløse homephones) og ikke så modtagelige overfor "klatladning".

Hvis jeg skulle sætte en lille Tommelfingerregl ville jeg sige at man skal investere i en original.. men lige i dette tilfælde vil jeg nok vælge Nr.2 da 1350mAh ikke er særlig velegnet til 3310 modellen...

Med venlig hilsen
Thomas
Avatar billede areon Nybegynder
03. december 2004 - 11:49 #4
Jeg er da enig med dig Michael MEEEEENNNNN  nu ikke male det for stort op.... vi snakker jo en ud af 100.000.000,..... såååå risikoen for d er ikke særlig stor!! især ikke her i Danmark HVOR de varer der bliver langet over disken har været igennem en RIMLIG omfængelig test!!..
Det er dog noget helt andet i Asien.. Hvor 80% af disse tilfælde, pga deres store kopierings frekvens...

så du kan være ganske rolig....

Det eneste du får ved originale batterier er en MEGET bedre garanti for at du faktisk for et 100% funktionelt batteri og GOD service og Bytteret..
Avatar billede jensgram Nybegynder
03. december 2004 - 12:03 #5
Har man som kunde nogen mulighed for at teste om - eksempelvis nr 2 - har sikring mod kortslutning? Er der nogle serienumre?
Avatar billede areon Nybegynder
03. december 2004 - 12:17 #6
nej... men det vil jeg som fagmand, og ham du evt ville snakke med i telefonen garantere dig... kan love dig at batterierne solgt på det danske market er testet i hoved og røv omkring kortslutning og anden Skadeligheder overfor telefonen eller brugeren..

Det der kan være med batteriet er at det er dødt om et år igen.. og d kan man ligeesom ikke gardere sig mod hvis man køber uoriginale.. det er en risiko man må løbe... (Der er jo et års garanti efter DK lovgivning så du kan jo evt bare levere den tilbage og få ny hvis der er probs..)
Avatar billede jensgram Nybegynder
03. december 2004 - 12:29 #7
jeg har sendt en mail til BatteriByen så nu må vi se. Skal til julefrokost om et øjeblik, men vender tilbage i morgen (med mindre jeg omkommer i aften)!
Avatar billede areon Nybegynder
03. december 2004 - 12:39 #8
Sure sure mester... ha en super Jfrokost og Drik En SnePilz for mig... " Har vi ikke her hvor jeg bor.. :( "
Avatar billede jensgram Nybegynder
04. december 2004 - 11:36 #9
Fik følgende svar:

"
Hej Jens Gram

Alle batterier vi fører har indbygget kredsløb der sikrer mod kortslutning og overophedning. For en god ordens skyld skal jeg nævne at det ikke var Uoriginale batterier, men falske batterier der udgav sig for at være originale - så jo på en måde uoriginale, men batterier der udgav sig for at være noget de ikke var.

Venlig hilsen

Lars
Batteribyen.dk
"

Jeg tror jeg giver det en chance - det er trods alt kun hundrede kroner.

Mange tak for input. Michael, du er mere end velkommen til at smide et svar så du kan få lidt credit.

Opdatering på min tilstand: http://www.jensgram.dk/nyheder.php?dato=2004%2F12%2F4&comments
Avatar billede areon Nybegynder
05. december 2004 - 00:43 #10
er det ikke det link du har sat ind fra Batteribyen.dk??  "NOKIA 3310 / 3330 / 3410 / 5510 (Uoriginalt)"

michael_stim
03/12-2004 11:41:05:  "Så personligt ville jeg välge et originalt."

areon
03/12-2004 11:44:39: "men lige i dette tilfælde vil jeg nok vælge Nr.2 "...

ikke for at være utilfreds men hvorfor er Michaels input den belønnede, når du vælger min løsning og ikke hans??
Avatar billede jensgram Nybegynder
05. december 2004 - 12:41 #11
Aeron > Ja, du har da ret. Takker hjælpen!