Avatar billede germann Nybegynder
03. december 2004 - 08:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan kan jeg kører et program med autorun, som ligger på SD!

Hej Alle,

Jeg har en PDA Ipaq, hvor jeg har et program på som ligger på et SD kort. Når man sætter SD kortet i skal det automatisk starte op. Problemmet er at jeg ikke ved hvad stigen er til SD kortet. Den kan skifte fra PDA til PDA. Nogle gange hedder den "Storage Card" og andre gange "SD Card".

Er det måske nogle der har source koden til Autorun.exe

mvh

Germann
Avatar billede alleykat Nybegynder
03. december 2004 - 16:44 #1
Tjah, som jeg læser det skal det enten følge med kortet eller med programmet for at virke korrekt, men jeg har ikke rigtigt kunnet læse hvordan eller hvorfor nogen steder.

Kunne du ikke bruge et ikon til programmet på Today-skærmen i stedet? Dét kan jeg da hjælpe med...
Avatar billede germann Nybegynder
03. december 2004 - 17:34 #2
Ja så løste jeg selv problemet. Har hentet oplysninger fra www.opennetcf.org

[DllImport("aygshell.dll", EntryPoint="SHGetAutoRunPath", SetLastError=true)]
private static extern bool SHGetAutoRunPath(char[] pAutoRunPath );

public static string AutoRunPath
{
get
  {
  //create buffer (Max Path)
  char[] buffer = new char[256];
  //get documents folder for supplied storage card
  bool result = SHGetAutoRunPath(buffer);
  //return documents folder as string
  return new String(buffer).TrimEnd('\0');
}