Avatar billede shivan Nybegynder
02. december 2004 - 19:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Løsning af computer problem?

Jeg er en computer som er gået "i fuck". Der er ikke vildt vigtige data så jeg vil bare slette den. Den er imidlertid gået så meget i uorden at jeg ikke har kunnet gøre det med en en startdiskette. Jeg er ved at prøve på at sætte den computers harddisk ind i en andens computers harddisk.

Spørgsmålet er så om en ekstern harddisk kan bruges til at boote computerens CPU op med, og slette den org. harddisk med??

Ville en ekstern være til hjælp i mit tilfælde?
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 19:43 #1
Hvis du har Windows XP eller 2000, så er det da bare i med CD'en og boote på den.
Under installationen, har du mulighed for at formatere din disk.
Avatar billede shivan Nybegynder
02. december 2004 - 19:54 #2
ja.. men det var jeg desværre allerede prøvet. Den reagerer ikke rigtig på det.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 20:00 #3
Og du har husket at rette i BIOS, således at den booter på din CD-ROM før harddisken ?
Avatar billede shivan Nybegynder
02. december 2004 - 20:10 #4
Ja det skulle jeg mene. Jeg har nu fået den syge harddisk sat ind i en anden computer og vil formatere den. Men den siger at fil systemet er i RAW og jeg skal bruge /fs swich til at ændre filsystemet.
Er der nogen der ved om hvordan man gør det`?
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 20:16 #5
gå i DOS prompten og skriv: convert [drev] /fs:NTFS
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 20:17 #6
Eller i format kommandoen: format [drev] /fs:ntfs
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
02. december 2004 - 21:11 #7
prøv evt. at skifte kablet.
derefter hent en startdiskette fra bootdisk.???, start op på den og formater c:
og start forfra..her er en vejl..> http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=247
Avatar billede shivan Nybegynder
04. december 2004 - 13:32 #8
ok phatlasse læg et svar.
Jeg har ordnet problemet.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2004 - 13:05 #9
svar :-)