Avatar billede lazlowdk Nybegynder
02. december 2004 - 19:34 Der er 4 kommentarer

fly overgang i billede

jeg har photoshop 8.0 cs

hvordan laver jeg en flydende/glidende overgang i et billede med photoshop...
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
02. december 2004 - 19:40 #1
Oftest ved hjælp af masker, men beskriv hvad du vil mere detaljeret. Skal to billeder fx fade over i hinanden eller fade fra et billede over i en farve?
Avatar billede lazlowdk Nybegynder
02. december 2004 - 19:43 #2
jeg har et billede hvor at højre og nedre ende skal glide over i én farve..
Avatar billede hcma Novice
02. december 2004 - 20:20 #3
http://www.prodic.dk    Photoshop Tutorials  2 Billeder i 1
Avatar billede wanze Nybegynder
05. december 2004 - 19:55 #4
Når du har 2 billeder til at ligge ovenpå hinanden:
Tryk på Q, for at få aktiveret 'Quick Mask'.
Vælg 'Gradient Tool' fra menuen.
Lav en horizontal gradient.
Tryk på Q, for at deaktivere 'Quick Mask'.
Tryk på 'DELETE'-knappen, for at fjerne noget af aktive billede.

Nu har du lavet en flydende overgang, du kan så vælge at trykke på 'DELETE'-knappen igen, indtil du synes din overgang er blevet pæn.