Avatar billede xodeus Novice
02. december 2004 - 16:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Styresystem til AMD64

Hej experter. Jeg vil bare lige høre jeres mening om hvilket OS I vil anbefale, nu nrå jeg har købt mig en AMD 64 bit CPU. Kører lige nu med Windows Xp Pro 32 bit men ved ikke om jeg for fuld udbytte af de kræfter den har.

Venlig hilsen
XoDeus
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. december 2004 - 16:54 #1
Du kan prøve at hente Windows XP64bit trial og se om du synes den kører bedre
https://microsoft.order-9.com/winxp64/product.asp?catalog%5Fname=MSTrialandEval&category%5Fname=winxp64&product%5Fid=winxp64&id=dl

Jeg bruger windows 2000 på min AMD64
Avatar billede xodeus Novice
02. december 2004 - 16:56 #2
Hej rkhdk: jeg har forsøgt med Windows Xp64bit, den kører fint, dog er den meget buggy og det er svært at få alt til at virke i den. der findes endnu ikke drivere til mit TV-Tuner kort og det ekstra SCSI kort. Jeg overvejer lidt fedora core 3 lige nu, men er ikke sikker på skiftet da alle mine partiioner er NTFS og det er jo ikke lige muligt at konvertere det sådan bare lige...
Avatar billede xodeus Novice
10. januar 2005 - 16:19 #3
inge svar. hvis du vil have point for det læg et svar ellers lukker jeg imorgen.
Avatar billede m86 Nybegynder
10. januar 2005 - 16:33 #4
Prøv at kigge på Suse Linux 9.2 - de har lige frigivet deres dvd-version til download på diverse ftp-servere.

Der findes også "drivere" til at læse og skrive på ntfs-drev, men de er stadig eksperimentelle, så pas lidt på med det.. Du kan evt. lave én partition til at skrive og beholde resten til at læse fra, selvom det er en noget irriterende løsning.

Tak Microsoft for det...