Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 13:29 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tabeller i word

Jeg er ved at oprettet en bestillingsform i word.

I denne bestillingsform skal man kunne bla. skrive adresser og anden tekst i et "tekstfelt". Disse tekstfelter står i en tabel, og hvis man skriver tilpas meget, udvider tabellen sig.

Det vil jeg ikke have at tabellen gør, jeg vil gerne have bestillingsformen sådan, at man kun kan skrive et list antal linier, og når man når bunden på disse, kan man ikke skrive flere... (=at cellen ikke udvider sig efter hvor meget man skriver i den)

Hvordan gør man det?
Avatar billede rvm Nybegynder
02. december 2004 - 13:33 #1
Vælg Tabel/Egenskaber for tabel
Vælg Fanen Række
Sæt rækkehøjden til præcis - så kan den ikke udvide sig
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 13:52 #2
Den udvider sig alligevel...
Avatar billede rvm Nybegynder
02. december 2004 - 13:55 #3
Fjern så også fluebenet i:
Tabel/"Egenskaber for tabel" Fanen "Tabel" Instillinger: "Tilpas automatisk til indholdet"
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 13:58 #4
det er også fjernet
Avatar billede rvm Nybegynder
02. december 2004 - 14:00 #5
Så kan den ikke udvide sig... prøva sende dokumentet til mig, så kikker jeg på det rvm@teknologisk.dk
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 14:01 #6
takker:-)
Avatar billede rvm Nybegynder
02. december 2004 - 14:09 #7
Når sætter rækkehøjden til Præcis, så skal du også angive en højde (den står lige nu til nul)
Avatar billede supertekst Ekspert
02. december 2004 - 14:22 #8
Indsæt et tekstfelt fra værktøjslinien: Formularer.
I feltet egenskaber sætttes antal af tegn til det ønskede.
Avatar billede rvm Nybegynder
02. december 2004 - 14:29 #9
Supertekst -> Det er ikke godt nok, da brugeren kan trykke "Enter" efter et første tegn og så udvider tabellen sig med det samme, hvis ikke ovenstående egenskaber på rækken er sat.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 14:43 #10
Selvom jeg har angivet en højde på den, kan jeg stadig trykke enter...

Gad vide om det er en indstilling i word der hindre det?
Avatar billede rvm Nybegynder
02. december 2004 - 14:52 #11
Du kan godt trykke Enter, men du kan ikke se det der bliver skrevet - bedre kan Word ikke klare det...
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 14:58 #12
Det lykkes!

Tal for hjælpen RVM:-)
Avatar billede rvm Nybegynder
02. december 2004 - 15:00 #13
:-)