Avatar billede sgt_a Novice
02. december 2004 - 13:18 Der er 1 kommentar

Ftp opsætning med ownership

Hej Eksperten.

Fantastisk side jeg har haft stor glæde af. Tak for det alle eksperter.
Mit problem. Jeg har en webside hvor jeg gerne vil have indput i form af billeder eller beretninger vedrørende jernbaner. www.smalspor.dk . Jeg ønsker at brugere skal kunne uploade f.eks. fotos af lokomotiver til min ftp-server. Alle uploader til samme mappe på serveren via samme login eller berde anonyme. Men man kan kun se det billede man selv har uploaded og man kan kun slette ens eget billede hvis man fik det forkerte/dårlige sendt afsted. Dvs. andre kan ikke se indholdet af filerne i ftp-mappen de må godt se der ligger filer derinde. Jeg har min ftp server på en 2000 advanced server IIS 5.0
Avatar billede fastwrite Nybegynder
02. december 2004 - 13:44 #1
Så vidt jeg ved findes der ikke nogen FTP programmer der kan styre hvem der har uploadet anonymt, og kun give denne anonyme adgang til at slette de filer han har uploadet.

Det er måske bedre bare at nægte adgang til at slette filer. Og hvis de skal have en fil slettet, må de spørge dig om det.

Du kan også nægte læse rettigheder - men igen - det går så ud over alle, for du vil køre  som anonym.