Avatar billede madsjuhler Nybegynder
02. december 2004 - 13:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

opsætning af frontpage extensions på linux

hej jeg har længet ledt efter en guide eller en person der kan hjælpe mig med opsætning af frontpage extensions. jeg har ledt efter en guiede som er up to date men har ikke kunne finde noget brugbart. så nu tilspørger jeg jer eksperter.

min maskine:
red hat 9
apache 2
php
mysql 3,23,45
propftp 1,21
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. december 2004 - 14:08 #1
Du kan, mig bekendt, ikke bruge frontpage server extentions på apache, de kræver IIS. Beklager
Avatar billede madsjuhler Nybegynder
02. december 2004 - 14:16 #2
Du kan godt få det til linux.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. december 2004 - 14:52 #3
Det er jeg næsten parat til at tage et vædemål på, det ville være første gang microsoft laver noget der kan kører på linux. Windows ting kan normalt køre via programmet Wine, men frontpage server extentions kræver IIS, så den skal du først have til at kører under Wine og det tror jeg ikke på
Avatar billede mfalck Praktikant
02. december 2004 - 15:18 #4
ok - jeg tager gerne et vædemål:

Microsoft FrontPage Server Extensions for Unix

http://www.rtr.com/Ready-to-Run_Software/frontpage_server_extensions.htm
Avatar billede madsjuhler Nybegynder
03. december 2004 - 17:17 #5
jeg har nu testet det hele natten. og har opgivet, jeg kommer langt i indstalation men den kommer med fejl og nu gider jeg ik mere. det kunne være rart at snakke med en der havde prøvet at indstalere det.
Avatar billede madsjuhler Nybegynder
03. december 2004 - 17:18 #6
btw mfalck smid lige et "svar" så du kan få dine pointe
Avatar billede mfalck Praktikant
03. december 2004 - 17:24 #7
jeg har rodet med det - men det er et par år siden (det var derfor jeg kunne huske ready to run's udgave af frontapge).. men jeg fik det til at virke... hvad er det der går galt
Avatar billede mfalck Praktikant
03. december 2004 - 17:24 #8
ikke at jeg ikke vil have points - men jeg vil nu hellere have at du får det til at virke
Avatar billede madsjuhler Nybegynder
03. december 2004 - 19:04 #9
den spørg om en masse ting (mapper, pakke programmer osv.) og pludselig skriver den

ERROR:  Unable to snap link /usr/local/frontpage --> /usr/local/frontpage/version5.0, /usr/local/frontpage already exists!

Exiting due to an error!  Please fix the error and try again.

og hvis jeg vælger en anden mappe skriver den det samme
Avatar billede mfalck Praktikant
04. december 2004 - 14:23 #10
eksisterer /usr/local/frontpage/version5.0 eller /usr/local/frontpage ?
Avatar billede madsjuhler Nybegynder
04. december 2004 - 17:04 #11
de er der begge faktisk. /usr/local/frontpage/version5.0 ligger jo i mappen /usr/local/frontpage
Avatar billede mfalck Praktikant
05. december 2004 - 12:01 #12
ok - jeg kunne se at det er noget med at den ikke kan lægge de to kataloger sammen