Avatar billede skullhead Nybegynder
02. december 2004 - 13:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ohm tegnet i dansk tegntabel

Hejsa,
Jeg håber en eller anden kan hjælpe, for jeg har et irriterende problem. Er der nogen der kender en ASCII kode for Ohm tegnet i den danske tegntabel. Er træt af at skulle åbne tegnoversigten hver gang jeg skal bruge det. Og/eller er det på en måde muligt at få det tegn tildelt evt. en F-tast? Hvis man skifter landekode kan man sagtens (ALT+234) men kan ikke få det til at køre med det danske.
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. december 2004 - 13:18 #1
Hvad sker der hvis du skriver alt:8486
Avatar billede skullhead Nybegynder
02. december 2004 - 13:35 #2
... Så laver den et ohm tegn... Hvordan fandt du det/vidste du det? Om man må spørge. Synes ellers jeg havde ledt, rimelig, grundigt.
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. december 2004 - 13:38 #3
Google er din ven ohm +ascii
Avatar billede skullhead Nybegynder
02. december 2004 - 13:39 #4
Om end den også nogle gange laver et & tegn i stedet. Kender du grunden til dette? Og kom du endelig med det som svar så skal du få dine points. ;)
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. december 2004 - 13:40 #5
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. december 2004 - 13:40 #6
Det samme her?