Avatar billede likedon Nybegynder
02. december 2004 - 09:36 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

tilmelde os google.de

Netpointers ringede til min kunde.

- vi skal huske at tilmelde os google.de, der er lang venteliste p.t.

det har jeg aldrig hørt om er der nogen der har kommentar om tilmelding til google i tyskland (læs ikke dårlige kommentar om netpointers, jeg bruger dem ikke)
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. december 2004 - 09:44 #1
Netpointers er normalt rimelige og fornuftige i deres gøren og laden.

Mht google.de tror jeg ikke det er nødvendigt/nok attilmelde. Sitet bør være på tysk og heldst med en .de extention på den tyske del af domænet. Hvis der er andre tyske sites der linker til sitet, vil man komme med uanset om man tilmelder. Følgende er bigtigt udover sproget og .de extention

1. At der er mange især tyske sites der linker til sitet
2. at der er noget godt indhold på korrekt tysk
3. at siderne er optimeret ordentligt til de vigtigste tyske søgeord
4. at der sker noget med sitet hele tiden, nyheder og den slags. Sitet skal virke levende, ikke bare en kopi at et dansk site
Avatar billede likedon Nybegynder
02. december 2004 - 09:48 #2
så hvad er dit svar på mit spørgsmål.
sitet er på tysk og .de og alt det der. det var kun spørgsmålet med ventetid jeg aldrig har hørt om
Avatar billede kalp Novice
02. december 2004 - 09:59 #3
liekdon:

der er ikke ventetid på at komme med på google... maks en uge.. hver gang google spider internetsider..
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. december 2004 - 10:18 #4
Mit svar at jeg ikke kan se at en tilmelding er nødvendig, brug i stedet ressourcerne på at skaffe links og på at lave indhold, så kommer optagelsen af sig selv.

Et sted det vil kunne betale aig at tilmelde er ODP på www.dmoz.org dette index har betydning for placering i google. Forsøg at blive optaget med det tyske .de site i den tyske del af ODP, så kommer du næsten automatisk med i google.de
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. december 2004 - 10:19 #5
og jeg har heller ikke hørt noget om speciel ventetid i den tyske del
Avatar billede likedon Nybegynder
02. december 2004 - 11:56 #6
det var også mit svar til kunden, men jeg ved jo ikke om der skulle være en speciel politik i tyskland.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. december 2004 - 12:30 #7
Jeg prøver at spørge på webmasterworld, derer dels medarbejdere fra google og også flere tyskere. Hvis derer noget om snakken vil der være folk der, der har hørt det. Jeg vender tilbage
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
03. december 2004 - 16:37 #8
Man kan ikke tilmelde sig Google, hverken i DK, Tyskland eller andre lande.

Google sender selv sin bot ud finder sider, som den så optager i sit indeks.

Du behøver ikke, at have en landespecifik endelse på dit domæne (f.eks. "de" eller "dk") Bare din side er på tysk vil Google vise den for tyske brugere af Google.

Som Bufferzone nævnte skal du bruge links fra andre sider for at gøre Googles botter klar over, at siden eksisterer og ikke bare svæver rundt i cyberspace helt for sig selv.

Optagelse i DMOZ vil gøre, at din side med tiden bliver optaget i Googles katalog.

....slette..slette...rette...Her var jeg lige ved at skrive noget om netpointers, men henviser i stedet til http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=25932
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2004 - 16:08 #9
Well well... jeg er overbevist om at netpointers prøver at spinde guld på uvidenhed omkring søgemaskine optimering. Telefon sælgere har i mange tilfælde INGEN grænser for hvad de kan finde på at sige - bare de får solgt...

Lige for at suplere roscoes link http://debat.computerworld.dk/debate.asp?Mode=View&DebateID=6380
Avatar billede likedon Nybegynder
05. december 2004 - 17:59 #10
syntes ellers jeg havde gjort det klart at det var ikke for at diskutere netpointers, jeg bruger dem ikke. det var kun for at vide om der var noget i den påstand at der blev ført en anden politik fra google's side i tyskland
Avatar billede likedon Nybegynder
05. december 2004 - 18:00 #11
så jeg venter stadig svar fra bufferzone.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. december 2004 - 18:01 #12
roscoe27 og regin>Tak for to gode links, jeg har ellers kun hørt godt om netpointers. Det kunne se ud som om de har lidt problemer med integriteten i øjeblikket, det må vi håbe at de for styr på. I den nærmeste fremtid vil jeg undlade at anbefale dem
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2004 - 18:36 #13
likedon>>>sorry... (nogle gange ser man sig blind i teksten)
Anyway, den letteste måde at finde ud af det på er nok at give netpointers et kald...
Eller se hvad google skriver: http://www.google.de/intl/de/webmasters/1.html (er ikke så stærk i Tysk men er så vidt jeg kan se en direkte oversættelse af http://www.google.dk/intl/da/add_url.html

Så vidt jeg er orienteret censurer google udvalgte Kinesiske websteder for søgninger fra Kina (ALTSÅ kun for Kinesere) i samarbejde med den Kinesiske regering...
Avatar billede likedon Nybegynder
05. december 2004 - 18:50 #14
regin--
den havde jeg slet ikke tænkt på, kan godt en smule tysk og kan heller ikke lige se at der står noget om ventetid. tror jeg lukker dette sp. Hvis du smider et svar regin kan i få lov at dele dem, jeg skal ikke bruge dem ;-)

og jow nogle gange får man bare løst til at brokke sig over andre ingen nævnt ingen glemt.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2004 - 18:51 #15
sure...