Avatar billede npnet Nybegynder
02. december 2004 - 01:13 Der er 6 kommentarer

phpmyadmin login fejl

Når jeg forsøger at logge ind på phpmyadmin med det bruger navn og bruger kode der står i min my.ini fil, melder phpmyadmin fejl i brugernavn og kode.
Fejlen ses her under:

#1045 - Access denied for user: 'bruger@localhost' (Using password: YES)

hva kan der være galt ?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
02. december 2004 - 01:21 #1
Prøv med root uden kodeord
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
02. december 2004 - 08:14 #2
nu hvor det her stå under mysql - har du grantet privilegier i mysql - jeg mener at det er den samme fejl man får der ...
Avatar billede npnet Nybegynder
02. december 2004 - 12:19 #3
Hej,

Jeg har prøvet at logge ind kun som root, men det virkede ikke.
Jeg har geninstalleret Mysql, men dette hjælp hellere ikke. her er en kopi af min my.ini fil:

#This File was made using the WinMySQLAdmin 1.4 Tool

#Uncomment or Add only the keys that you know how works.
#Read the MySQL Manual for instructions

[mysqld]
basedir=D:/mysql
#bind-address=192.168.0.12
datadir=D:/mysql/data
#language=D:/mysql/share/your language directory
#slow query log#=
#tmpdir#=
#port=3306
#set-variable=key_buffer=16M
[WinMySQLadmin]
Server=D:/mysql/bin/mysqld-nt.exe
user=tosca
password=1234

Hvad og hvor skal koderne findes i systemet til phpmyadmin, da jeg tror fejlen ligger der.

der er en hulens masser stedre man kan sætte koder ind, og har vist nok prøvet alle setder.

Vh.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
02. december 2004 - 12:27 #4
hej npnet - selvom det er ret banalt, kan du så ikke lige skrive om du har granted privilegier
Avatar billede hmortensen Nybegynder
02. december 2004 - 12:41 #5
Det her:
user=tosca
password=1234

har intet med login til mysql at gøre. Brugernavn/kodeord ligger i databasen mysql, i tabellen users.

Og per default ligger der en bruger der hedder root, og uden kodeord.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
02. december 2004 - 13:29 #6
grunden til at jeg spørger er at fejlen er nøjagtig den samme som her
http://www.eksperten.dk/spm/552500