Avatar billede cpccorp Juniormester
01. december 2004 - 23:13 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til argumentation overfor/tilbud til forening

Jeg har tænkt på et stykke tid at give et tilbud på webmastering af en hjemmeside, jeg kunne godt bruge en hjælpende hånd til følgende, da jeg har smidt indtil flere kladder væk:

Jeg vil gerne give dem et tilbud på at jeg laver hjemmesiden, betaler de løbende udgifterne vedrørende hotellet osv.

De betaler mig et xxx antal kr. pr. år

Argumenter for hvorfor man bør have en hjemmeside og hvorfor man ikke bør tage en hjemmeside af når der er stor søgning på den.

Her er den del jeg har beholdt, men som jeg ikke syntes lyder helt fjong:

Tilbud om Webmastering/administrering af domænet.dk

Jeg udsendte tidligere på sommeren et tilbud om en såkaldt samarbejds-/reference-aftale, hvori jeg tilbød at varetage administrationen af hjemmesiden www.domænet.dk med tilhørende hotel.

Aftalen skulle løbe i 2-3 år hvorefter den skulle tages op igen eller tages af. Desuden skulle udgifterne vedrørende driften af ovenstående hjemmeside og hotel helt og aldeles ligge på mig.

Hvad ville det så koste Jer – ja jeg havde lagt et forslag til hvad jeg mente, det burde koste beregnet ud fra hvilket aktivitetsniveau der arbejdsmæssigt skulle være for mig på siden i løbet af et år. Beløbet lød i al sin enkelhed på ca. XXXX pr. år. Som sagt ville alle udgifter vedrørende driften af hjemmeside og hotel være inkluderet. Til sammenligning ville hjemmesiden til www.eks-domæne.dk løbe op i mellem x-xxxx kr. ekskl. moms.

Hvorfor dette tilbud? Jo man hører jo mangt og meget i krogene når man er til stævner o. lign. Også om hvor nemt det var at se resultaterne efter stævnet på den afholdende klub/forenings hjemmeside, og selvfølgelig også ang. tilmeldingen via selv samme side.
Hvis man har en anskaffet sig en hjemmeside, har man automatisk forpligtet sig til at vedligeholde og opdatere den jævnligt/tit, således at der f.eks. ikke står at der er ledige baner når der ikke er det osv. Hvis dette ikke sker, dør interessen hos brugerne ud og de bliver immune overfor siden/siderne når man refererer til den/dem når de ikke bliver opdateret. For ikke at tale om brugervenligheden.

Hvorfor så ikke bare fjerne siderne?? Jo det kunne man godt, men hvor skal man så lede efter de manglende oplysninger, hvornår var det nu stævnet var og hvornår er det næste etc. Internettet er jo kommet for at blive og da XXX jo er en rimelig om sig forening/klub ville mængden af information.....

Til orientering kan det siges at det er en forening der har mange idrætter under sig og nogen kræver mere info end andre osv.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
01. december 2004 - 23:24 #1
hej, jeg synes du skal overveje at skrive det lidt om. tonen er lidt kammeratlig af et forretningsbrev at være - så kan det skrives meget mere smidigt det med at de "automatisk forpligter sig ..."
det er sådan lige et førstehåndsindtryk
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
01. december 2004 - 23:33 #2
så ville jeg overveje at lave to tilbud:
1- komplet løsning hvor du varetager alt fra vugge til grav , fast periode.
2)- delløsning hvor du varetager opgaverne for dem
de kan så selv vælge den løsning de har det bedst med
dine mellemregninger (Hvad ville det så koste Jer – ja jeg havde lagt et forslag til hvad jeg mente, det burde koste beregnet ud fra hvilket aktivitetsniveau der arbejdsmæssigt skulle være for mig på siden i løbet af et år) hører ikke hjemme i sådan et brev - medmindre du skriver til nogen du kender rigtig godt.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
01. december 2004 - 23:40 #3
når jeg er lidt fortaler for at der skal foreligge valgmuligheder, er det fordi jeg godt kan lide at en del af beslutningsansvaret ligger hos kunden.
så jeg ville sende dette budskab: det koster jeg x kr at holde denne service i luften i 3 år. det koster jer 0 kr at droppe den. så må de ud fra deres behov og pengepung se om det er pengene værd, så er de ikke blevet påduttet en løsning. selvfølgelig er det din opgave er gøre opmærksom på relevant information, fx kunne det være statstik for trafik på siden, også gerne før/efter stævner og den slags.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
01. december 2004 - 23:43 #4
ok, jeg venter lige på et indlæg fra dig for at se om jeg helt har misforstået sagen.
jeg befinder mig normalt ikke på køber-siden, men os der sælger skal jo øve os i at forstå kunderne. så din relation til køberne i denne sag er slet ikke uvæsentlig
Avatar billede cpccorp Juniormester
02. december 2004 - 16:14 #5
Du harv fat i noget der, det jeg tidligere fik stykket sammen var faktisk mere - for at bruge dine ord - kammeratlig
Avatar billede cpccorp Juniormester
03. december 2004 - 21:20 #6
min relation til køberne er: jeg har lavet noget for dem som var en succes og nu vil så gerne lave deres hjemmeside derudover har jeg ingen relation til køberne. Beslutningstagerne er halv-antipc og den anden halvdel "vi kan selv lave det - men det har De ikke gjort, ja faktisk i mange år"
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
04. december 2004 - 00:27 #7
ok, det er temmelig afklarende. jeg ville holde det i meget stramme vendinger, og med nogle argumenter som også de der halv-antipc folk kan bruge.
jeg foreslår at du får fixet nogle stats på den nuværende hjemmeside og er lidt mere konkret omkring det som "man hører i krogene". der skal en eller to citater og ikke meget andet.
hvordan tænker du om noget i den stil her (hastigt griflet ud fra dine egne ord)

fx:
Jeg fremsendte xx.xx.2004 et tilbud om en samarbejdsaftale, hvori jeg tilbød at varetage administrationen af hjemmesiden www.domænet.dk med tilhørende hotel.

Aftalen skulle i første omgang løbe i 3 år. I denne periode skulle samtlige udgifter vedrørende driften af ovenstående hjemmeside og hotel helt og aldeles ligge på mig.

Den nuværende hjemmeside  bla bla hyppigt besøgt, især omkring stævner (tilmelding, information resultater) bla bla har hør stævnedeltagere udtale bla bla bla

Det er oplagt at denne service til brugere fortsætter i en form som de kan genkende. Og hvis interessen skal fastholdes og hvis hjemmesiden skal afspejde den dynamik der er i foreningen, er det vigtigt at den opdateres så ofte som der kommer nyt materiale / ved hver aktivitet (her må du nok gerne uddybe det lige mere)

Prisen for en samlet løsning er kr. xxxx for 3 år, og vil indebære en ugentlig opdatering af hjemmesiden.
Avatar billede cpccorp Juniormester
04. december 2004 - 02:19 #8
jeg foreslår at du får fixet nogle stats på den nuværende hjemmeside  hvad menr du med det
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
04. december 2004 - 15:58 #9
hvis du også er webmaster på den nuværende løsning, kan du jo få fat i nogle statestikker om hvor mange der rent faktisk benytter hjemmesiden. det vil kunne være det bedste argument overfor antipc folkene - og et godt argument for at det er nødt til at være en professionel løsning.
klart, at hvis det viser sig at der er 2 besøgende om ugen skal du nok ikke flage for meget med det. hvis du kan påvise en markant øget trafik lige før og efter et stævne kan det sige noget om at det er et hit for stævnedeltagerne.
Avatar billede cpccorp Juniormester
04. december 2004 - 16:18 #10
siden giver 7,5 besøg pr. dag men jeg laver den ikke, stævnesiden har jeg lavet og det gav 18-24 besøg pr.dag i den periode siden var oppe
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
04. december 2004 - 23:17 #11
OK, så må du jo beslutte dig for om du tror det er noget der rykker for dem (det skal ses i forhold til hvos mange der deltager på stævnerne). hvis der er 1000 deltagere er 20/dag jo ikke meget. men hvis en side der kun har været oppe i en begrænset tid har 20/dag så er det fint. jeg har en kunde som havde fået lavet en hjememside, og første gang han annoncerede det i lokalavisen var der ... ca 20 besøgende ialt de par dage avisen blev omdelt - og det var så det.
men hvordan ser det ellers ud, er du ved at komme i nærheden af noget du vil skrive til dem? hvad tænker du om mine kommentarer?
Avatar billede cpccorp Juniormester
05. december 2004 - 00:57 #12
Big help, det er lige som om det allerede er ved at gå i en anden retning, prøver lige at grifle noget
Avatar billede cpccorp Juniormester
05. december 2004 - 12:40 #13
Har lidt problemer med at starte eller starten, hvordan begynder jeg
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
05. december 2004 - 22:19 #14
jeg syns det er svært fordi jeg ikke har nogen særlig god fornemmelse hverken af foreningen og af den løsning du vil foreslå dem.
hvis du har lyst kan du poste de linjer du har skrevet og så kan vi snakke videre derfra. men husk at alt hvad vi skriver her vil stå i det offentlige rum i al evighed :-)
Avatar billede cpccorp Juniormester
05. december 2004 - 22:33 #15
ok jeg nørkler lige med det til i morgen
Avatar billede cpccorp Juniormester
06. december 2004 - 13:00 #16
Jeg havde i forvejen udsendt følgende forslag til en samarbejdsaftale

xxx er mig
yyy er dem
zzz er webudbyderen

Samarbejdsaftale mellem følgende parter:
xxxx
og
xxxx
by d. 08-05-2004
Aftalens indhold
I aftalen forpligter xxxxxx (herefter xxx) til at vedligeholde/administrere
Yyyyyy.dk og det dertil hørende webhotel, samt de til enhver tid aktuelle
domæner/webhoteller under yyyyyy (herefter kaldt yyyy).
Derfor vil xxx få status som webadministrator, administreringen i det daglige vil blive pålagt yyy
og af dem udpeget administrator. Alle udgifter vedrørende webhotel(ler) ligger ind under
webadministratoren, og de til domænet hørende udgifter varetages af yyy.
Alle hjemmesider/domæner flyttes til en af xxx tilhørende web-servere hos zzzzzzzt.
I den aktuelle aftale medtages ikke allerede aftalte/kørende projekter.
Hvem skal/kan så hvad
Afdelingerne:
• Administrere egne nyheder og indhold på sider (opret/ret/slet)
• Administrere afdelings-aktuelle menuer (opret/ret/slet)
• Administrere resultater/stillinger (opret/ret/slet)
• Administrere kontaktdata (opret/ret/slet)
• Oprette nyheder til nyhedsbrev som sendes ud af administrator
Administratoren:
• Administrere brugeradgang for afdelingerne (opret/ret/slet)
• Administrere alle afdelingers nyheder og indhold på sider (opret/ret/slet)
• Administrere alle resultater/stillinger for alle afdelinger (opret/ret/slet)
• Administrere globale menuer (opret/ret/slet)
• Administrere globale links (opret/ret/slet)
• Administrere afdelinger (opret/ret/slet)
• Administrere yyy nyheder (opret/ret/slet)
• Administrere yyy data (opret/ret/slet)
• Administrere yyy Nyhedsbrev
XXX
Webadministratoren:
• Det samme som administratoren
• Oprettelse af nye tiltag i afdelingerne
• Oprettelse af subdomæner/e-mails
• Backup af hjemmeside
• Oprettelse af events bestilt af afdelingerne
• Direkte kontakt ved fejlmeddelelser
• Optimering/komprimering af databaser
Administrator
Som administrator anbefaler xxx – DL

Økonomien
Webadministratoren aflønnes efter en såkaldt reference-aftale. Dvs. man ser bort fra den normale
prissætning af webadministreringen.
Den årlige pris incl. moms og webhotel kr. 000,00
Domæneafgiften betales direkte til DK Hostmaster A/S
Aftalens løbetid
Aftalen løber i 3 år, hvorefter den genforhandles.
xxx
Avatar billede cpccorp Juniormester
06. december 2004 - 13:01 #17
jeg skriver stadigvæk
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. december 2004 - 21:18 #18
jeg skal lige høre om der er en eller to breve:
altså om du både skal lave en henvendelse der gør opmærksom på tilbuddet og dertil en samarbejdsaftale, eller om du bare skal sende dit udkast til samarbejdsaftale direkte.
tror iøvrigt at administreringen hedder administration (eller er der noget jeg har misforstået)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. december 2004 - 21:19 #19
.. altså administrationen jo :-)
Avatar billede cpccorp Juniormester
06. december 2004 - 23:37 #20
sådan set har jeg sendt samarbejdsaftalen, men fik ingen svar, selvom der var positive røster rundt omkriung i foreningen for det, så nu vil jeg sende det brev vi snakkede om
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. december 2004 - 09:20 #21
ok, er det så ikke en ide at sende en samarbejdsaftale nogenlunde magen til den sidste, og så med et følgebrev der indeholder det der med argumentation (altså en lille salgstale).
følgebrev behøves ikke være meget længere end noget der ligner det jeg foreslog i min kommentar 04/12-2004 00:27:50 - det skal jo være spiseligt :-)
Avatar billede cpccorp Juniormester
07. december 2004 - 12:10 #22
du har nok ret, det vil nok være det nemmeste
Avatar billede cpccorp Juniormester
07. december 2004 - 17:49 #23
dette er hvad jeg har skrevet - hvad syntes du

Tilbud om Webmastering/administration af domænet.dk

Jeg udsendte tidligere på sommeren et tilbud om en såkaldt samarbejds-/reference-aftale, hvori jeg tilbød at varetage administrationen af hjemmesiden www.domænet.dk samt tilhørende hotel.

Hvad er det så lige jeg kan tilbyde Jer, ved en samarbejdsaftale? For det første kan et fleksibelt og brugervenligt redskab hjælpe afdelingerne til at viderebringe information hurtigere og et online administrationssystem gøre den selv samme information tilgængelige med det samme. Dette kan f.eks. være en fordel ved tilmeldinger til stævner/opdatering af spilletider etc. Så forældede data ikke giver et informativt forkert billede.
Avatar billede cpccorp Juniormester
07. december 2004 - 17:50 #24
p.t. giver den nu kun 2,5 besøgende pr. dag
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. december 2004 - 18:22 #25
jeg tror nogle af ordene i det allersidste er lidt for svære at spise for antipcfolk (fx  viderebringe information hurtigere og et online administrationssystem).
tilføj evt brugerens synsvinkel: "det er vigtigt at stævnedeltagerne ved at de kan regne med oplysningerne på siden - og af programændringer og fx resultater opdateres hver gang er er noget nyt" og måske "at arrangørerne kan følge med i ....  (og her ved jeg ikke lige vad du mener med online administrationssystem - er det tilmeldinger eller ??)
de skal kunne se for dig når de læser: en gymnast (eller hvad det er) der med et stort smil på siger - se, mor, vi er allerede på hjemmesiden med vores første plads ... eller en far der siger: ok, der er ikke ændret i tidsplanen, så vi når det lige til tiden, men jeg kan se at hr. petersen er blevet syg så det er olsen der står for indskrivning.
Avatar billede cpccorp Juniormester
07. december 2004 - 18:28 #26
Må jeg bruge det du skriver
Avatar billede cpccorp Juniormester
07. december 2004 - 19:24 #27
Nu gjorde jeg det alligevel, skæld mig bare ud

eg udsendte tidligere på sommeren et tilbud om en såkaldt samarbejds-/reference-aftale, hvori jeg tilbød at varetage administrationen af hjemmesiden www.domænet.dk samt tilhørende hotel.

Hvad er det så lige jeg kan tilbyde Jer, ved en samarbejdsaftale? For det første kan et fleksibelt og brugervenligt redskab hjælpe afdelingerne til at viderebringe information hurtigere og det er vigtigt at eks. stævnedeltagerne ved at de kan regne med oplysningerne på siden - og af programændringer og fx resultater opdateres hver gang der er noget nyt. Så forældede data ikke giver et informativt forkert billede.
Eks.:
En ung golfspiller der med et stort smil på siger - se, mor, vi er allerede på hjemmesiden med vores første plads ... eller en far der siger: ok, der er ikke ændret i tidsplanen, så vi når det lige til tiden, men jeg kan se at hr. petersen er blevet syg så det er olsen der står for indskrivning.

Disse er eksempler på hvad en frisk-opdateret hjemmeside kan have
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. december 2004 - 21:48 #28
du må da gerne bruge det, det er jo derfor vi skriver lidt sammen ik :-)
jeg havde nok nærmere tænkrt at det var noget af det de skulle se for deres indre øje, og tænke: aha, med moderne kommunikation kan man faktisk hjælpe og opmuntre folk - måske uden at man ligefrem skriver det, men du bestemmer selv. måske kan du finde på nogle exempler der ligger tættere op ad den hverdag som de golfspillere oplever. det bedste ville være citater fra nogle udøvende folk  - han du ikke vride et enkelt ud af en?
Avatar billede cpccorp Juniormester
21. maj 2005 - 13:45 #29
læg et svar
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
21. maj 2005 - 22:13 #30
gerne - hvordan gik det
Avatar billede cpccorp Juniormester
22. maj 2005 - 15:57 #31
De var ekstremt positive, men tog pludselig en kovending - "det gik jo godt nok"