Avatar billede hense Novice
01. december 2004 - 13:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Farve i select box ?

Hejsa,
Som standard er det man vælger i en select box jo altid baggrundsblå - hvordan ændrer jeg dén farve ?

mvh
hense
Avatar billede flintstone Novice
01. december 2004 - 13:10 #1
Du må være lidt mere konkret. Farven kan jo variere fra bruger til bruger alt efter om de benytter standard tema i XP eller de benytter et med nogle andre farver.
Avatar billede hense Novice
01. december 2004 - 13:13 #2
Det har du sikkert ret i, men jeg har slået anvendelsen af MSTHEME fra via en metatag, og ønsker nu blot at kunne ændre baggrundsfarven som er blå som standard i IE.
Avatar billede thb Nybegynder
01. december 2004 - 13:19 #3
kan du ikke bare sætte style="background-color:#FF0000;" på din <option>

Thomas
Avatar billede hense Novice
01. december 2004 - 13:27 #4
Njaa, det er jo når jeg fører musen nedover de valgbare emner i selectboxen at jeg vil have en anden baggrundsfarve - ikke en permanent baggrundsfarve for emnerne!?
Avatar billede thb Nybegynder
01. december 2004 - 13:34 #5
prøve med onmouseover="style.backgroundColor='#FF0000';" jeg ved ikke lige om det virker på en select..
Avatar billede hense Novice
02. december 2004 - 09:07 #6
Det virker ikke desværre :-(
Avatar billede olebole Juniormester
02. december 2004 - 17:47 #7
<ole>

Det har du ingen mulighed for at pille ved. Hover-farven vil altid blive sat til den sytemfarve, der hedder 'highlight' - og teksten til 'highlighttext'

/mvh
</bole>
Avatar billede hense Novice
18. april 2005 - 15:06 #8
asdfasf