Avatar billede hmann Nybegynder
01. december 2004 - 09:01 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hjemmeside højde/bredde?

Hejsa eksperter - lige et hurtigt lille spørgsmål..

Hvis man vil optimere en hjemmesides størrelse til 1024x768, er der så nogle standarder for hvor høj og bred den skal/må være?

har søgt på w3c.org w3schools.com og html.dk uden det helt store held! Hvis nogen sidder inde med nogle retningslinier, er i så ikke venlige at smide dem her?

mvh
HMann
Avatar billede hcma Novice
01. december 2004 - 12:00 #1
plejer selv at holde den på 90%, men det er smag og behag
Avatar billede thb Nybegynder
01. december 2004 - 12:16 #2
Hvorfor du ikke kan finde noget om det er måske fordi at man ikke optimere til sådan en størrelse, lige at man ikke optimere til IE...

Jeg plejer at lave mine side til 770 px.
Men ellers kan du gøre som catbody siger og sætte den til 90 %.

Thomas
Avatar billede hmann Nybegynder
01. december 2004 - 12:42 #3
ok...
jeg prøver mig lidt frem!

smid et svar begge :)
Avatar billede thb Nybegynder
01. december 2004 - 12:49 #4
Okay..

Thomas
Avatar billede doggy82 Praktikant
01. december 2004 - 13:54 #5
Avatar billede hmann Nybegynder
01. december 2004 - 13:56 #6
takker...

catbody> hvis du føler dig snydt så sig til, så finder vi ud af det ;-)
Avatar billede doggy82 Praktikant
01. december 2004 - 13:58 #7
Jeg vil også lige nævne at man ikke skal designe til højere opløsninger end 1024x768. De fleste som bruger højere opløsning end det har enten mindre browservindue, eller favorites åben i venstre side. imho
Avatar billede hmann Nybegynder
01. december 2004 - 13:59 #8
ja det kan der selvfølgelig været noget om... tak for linket og rådene :)
Avatar billede hcma Novice
01. december 2004 - 15:12 #9
synes ikke rigtigt det er umagen værd at beklage sig over de par point og desuden er der jo ikke et endegyldigt svar/løsning  :o)
Føler mig ikke snydt
Avatar billede hmann Nybegynder
01. december 2004 - 15:16 #10
godt så :)