Avatar billede alireza Nybegynder
14. marts 2001 - 14:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

udskiftning af billede i flash 5.0

hej:
jeg har et problem med flash 5.0. Jeg skal til at udskifte et billede ud i min hjemmeside, men problemet er at det rammen og layers og shapen fra det nuværende billede og den gamle skal være det samme, men bare forskelige billede, er der nogen som kan hjælpe.
tak

det må være noget for nicolajdu.
Avatar billede ditlev Juniormester
14. marts 2001 - 14:46 #1
Lyder umiddelbart simpelt.
Kan du ikke bare cutte dit gamle billede. Importer det nye og resize det så det passer til rammen?

/Ditlev
Avatar billede alireza Nybegynder
14. marts 2001 - 14:49 #2
jo men problemet er at den gammle billede er lidt rund i det, men den nye billede er firekantet, så some how skal jeg redigere billedet, i fotoshop or someting...
Avatar billede diktator Nybegynder
14. marts 2001 - 14:49 #3
Har du prøvet at vælge dit grafik i library > højreklik på det > vælge properties > vælge import > vælge dit nye grafik > sige ok ??
-så udskifter du selvsamme stump grafik, men bibeholder de samme egenskaber som det foregående ...
Avatar billede ditlev Juniormester
14. marts 2001 - 14:54 #4
En mulighed er at kopiere rammen. Importere det nye billede. Put rammen over billedet og tryk på billedet inden i rammen. Dette beskårne billede kan nu sættes på plads!
Avatar billede alireza Nybegynder
14. marts 2001 - 15:01 #5
diktator det virket tak for hjælpen.
Avatar billede diktator Nybegynder
14. marts 2001 - 15:11 #6
selvtak :)