Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
30. november 2004 - 21:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Konverterings funksjon

Hei

Jeg har noen MS Works filer som trenger å opnes i MS Word.

Noen som ver hvordan jeg får til dette, eller vet om et program jeg kan laste ned for å få dette gjennomført.

Dette er ikke i forbindelse med foretninger.

/ Bratlie
Avatar billede vejmand Juniormester
30. november 2004 - 21:56 #1
Åbn MS Word -> Filer -> Åbn -> Under "Filtype" vælges hvilket Works-format filen oprindelig er.
Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
30. november 2004 - 22:08 #2
Dessverre fungerer ikke dette. har ikke den muligheten der. har office 2003.

Får bare opp en masse rare tegn, og har heller ikke noen WPS muligheter ved valg av filtype !!
30. november 2004 - 22:21 #3
Desværre findes der ingen mulighed for at konvertere fra Works til Word.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. november 2004 - 22:22 #4
Det er da underligt, jeg bruger Word 2002, her er muligheden.
Er det mon et tillægsprogram som skal installeres fra Office-CD'en?
Jeg ved det desværre ikke.
Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
30. november 2004 - 22:23 #5
Jeg er ganske sikker på at det finnes noe slikt på internett eller en tillegsfunksjon. Det ville være for galt om dette ikke var overhodet mulig !
Avatar billede vejmand Juniormester
30. november 2004 - 22:27 #6
01. december 2004 - 00:18 #7
I visse versioner af Word er det muligt at åbne filer gemt i Works 3.0 og 4.0-format.
Men nyere versioner af Works ER der ingen konverteringsmulighed for.

En søgning her på Experten vil vise, at du ikke er den første, der søger det. Men det er altså stadig ikke lykkedes at finde et konverteringsprogram, der kan konvertere nyere Works-filer til Word - og Excel m.v. for den sags skyld også.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. december 2004 - 00:36 #8
erikjuul >> Jeg vil bestemt ikke afvise at du har ret, da jeg ikke selv har prøvet!!

Men jeg undrer mig da over at det så står under "Filtype"

Her er listen som kommer frem i min (Word 2002) under Filer -> Åbn -> "Filtype"
Har kun medtaget dem som omhandler Works:

Works 2000 (*.wps;*.wpt)
Works 2000 (*.wps)
Works 4.0 til Windows (*.wps)
Works 6.0 & 7.0 (*.wps;*.wpt)
Works 7.0 (*.wps)
Works 3.0 til Windows (*.wps)

Som sagt har jeg ikke prøvet, og har desværre heller ikke mulighed for det.
Avatar billede hcma Novice
01. december 2004 - 15:38 #9
i min word2000  har jeg kun mulighed for at åbne works 4.0 og ikke andre
Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
01. december 2004 - 15:43 #10
Jeg har ingen "Works" filtyper og velge mellom i min verson, selv etter at jeg har installert funksjonen som Office spurte etter da jeg prøvde og åpne første gangen.

Jeg har nå prøvd alt, og ingenting fungerer. Ser ut som jeg bare må installere MS Works pakken og klippe / lime inn i MS Word.

I utgangspunktet burde dette være en enkel sak, da begge programmene kommer fra samme produsent. MS Works er jo i utgangspunktet bare en simple verson av MS Word.

/ Bratlie
Avatar billede vejmand Juniormester
13. januar 2005 - 23:40 #11
Sakset fra "hjælp" i Word 2002

Installere et konverteringsprogram, der leveres med Word:

Når du åbner en fil fra Microsoft Word, installeres det nødvendige konverteringsprogram automatisk, hvis Word kan genkende filformatet. Hvis filformatet ikke kan genkendes, er du muligvis selv nødt til at installere konverteringsprogrammet.

Kontroller, at konverteringsprogrammet ikke allerede er installeret.

Sådan gør du

Hvis du vil se en liste over de installerede konverteringsprogrammer, som du kan bruge, når du gemmer dokumenter, skal du klikke på Gem som i menuen Filer, så du kan se de forskellige muligheder i boksen Filtype.

Hvis du vil se en liste over de installerede konverteringsprogrammer, som du kan bruge, når du åbner dokumenter, skal du klikke på Åbn i menuen Filer, så du kan se de forskellige muligheder i boksen Filtype.

Kør programmet Microsoft Office Installation.

Sådan gør du

Afslut alle programmer.
Dobbeltklik på ikonet Tilføj/fjern programmer i Microsoft Windows Kontrolpanel.
Benyt en af følgende fremgangsmåder:
I Microsoft Windows 2000 og Microsoft Windows Millennium Edition:

Hvis du har installeret Microsoft Office-programmet som en del af Office, skal du klikke på Microsoft Office i boksen Installerede programmer og derefter klikke på knappen Erstat.
Hvis du har installeret Office-programmet alene, skal du klikke på programnavnet i boksen Installerede programmer og derefter klikke på knappen Erstat.
I Microsoft Windows 98 og Microsoft Windows NT 4.0:

Hvis du har installeret Office-programmet som en del af Microsoft Office, skal du klikke på Microsoft Office under fanen Installer/Fjern program og derefter klikke på knappen Tilføj/Fjern.
Hvis du har installeret Office-programmet alene, skal du klikke på programnavnet under fanen Installer/Fjern og derefter klikke på knappen Tilføj/Fjern.
Klik på udvidelsessymbolet (+) ved siden af Delte funktioner i Office i Funktioner, der skal installeres i installationsprogrammet.
Klik på udvidelsessymbolet (+) ved siden af Konverteringsprogrammer og filtre, og klik derefter på udvidelsessymbolet (+) ved siden af Tekstkonverteringsprogrammer.
Klik på pilen ved siden af dit valg, og klik derefter på Kør fra denne computer.
Avatar billede hcma Novice
14. januar 2005 - 13:08 #12
en google-søgning gav dette:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLB,GGLB:1970-01,GGLB:en&q=works+to+word
Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
14. januar 2005 - 13:56 #13
vejmand, du må gi "svar" for å få poeng, og ikke kommentar.