Avatar billede Slettet bruger
30. november 2004 - 12:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tidsstempling af filer

Jeg har brug for at vide, hvornår en bestemt fil er oprettet.
Jeg går så ind og kigger på egenskaber, og ser her, at filen er
oprettet 18.08 2004
ændret 30.03.2004

Er der nogen, som er så godt inde i den specielle Microsoft 'logik' at de kan forklare mig hvordan det kan hænge sammen - og meget, meget gerne, hvordan jeg finder ud af, hvornår den er oprettet (jeg ved, at den tidligst er oprettet i 2002)
Avatar billede japping Nybegynder
30. november 2004 - 12:49 #1
Det kan forekomme hvis man ændrer på PC'ens ur. Derved kan man skrue datoen tilbage, ændre filen og derefter gemme den.

Kan det være tilfældet ?
Avatar billede japping Nybegynder
30. november 2004 - 12:50 #2
Prøv evt. at gå ind under file-propperties når du har dokumentet åbent. Her kan du også se nogle tidsspempler.
Avatar billede jkrons Professor
30. november 2004 - 12:51 #3
Jeg mener at kunne huske (måske tager jeg fejl), at hvis du flytter filen fra en pc til en anden, får den flytte datoen som oprettelsesdato på den nye pc. Jeg tror ikke at du kan få adgang til de oprindelige data. Det kan selvfølgelig også skyldes, at pcøebs ur har været indstillet forskelligt.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2004 - 13:24 #4
Det med uret har vel kun betydning, hvis filen bliver gemt mens der er en anden indstilling af uret.
File properties inde i Word giver det samme resultat.

Så jeg kan vel kun konstatere, at der her er endnu et eksempel på Microsoft idioti
Avatar billede jkrons Professor
30. november 2004 - 14:25 #5
Uret har netiop betydning, hvis der gemmes mens uret står forkert. Derfor kan oprettelsesdatoen sagtens være efter ændringsdatoen, som i det aktuelle tilfælde. Er det tilfældet, har man ingen mulighed for at finde tiblage til, hvornår dokumentet egentlig er lavet.