Avatar billede -jesper- Nybegynder
29. november 2004 - 16:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gode/dårlige bolignet opkoblinger

Hejsa!

Jeg er på en mission at få vores nuværende boligforening til at få en samlet bredbåndsløsning og tænkte at jeg i den forbindelse ville spørge om der var nogen af Jer, der kunne komme med et par subjektive anbefalinger til forskellige selskaber.

Boligforeningens størrelse er på 147 lejl.

Håber I kan hjælpe mig lidt igang, da jeg slet ikke ved hvilke selskaber, der er værd at overveje og hvilke man måske skal holde sig lidt fra.

Mvh.
Jesper
Avatar billede -jesper- Nybegynder
11. januar 2005 - 13:04 #1
Hmm, jeg lukker bare her igen..
Avatar billede area48 Nybegynder
11. januar 2005 - 13:11 #2
Bor i en andelsboligforening der det sidste års tid har haft en aftale med med telelet.dk omkring levering af internet, telefon, dørtelefon og kabel tv. Samlet var det  en  ret stor udgift at lægge netværket ud til samtlige 105 lejligheder, men til gengæld er besparelse i derefter også ret stor.
Udgiften til etablering af netværket betales tilbage over 10 år, men til gengæld får den enkelte andelshaver en lavere månedlig udgift på internet (99,-) og telefon abb. der nu er ca. 50,- istedet for TDC's 105,-. Systemet funger generelt ok og udgiften til etablering modvejes let af den månedlige besparelse på internet og telefonenabb.
For god ordens skyld....Jeg er IKKE ansat ved telelet.dk
Avatar billede lonze Nybegynder
13. januar 2005 - 11:18 #3
brug ikke arrownet +. har det i hele ishøj og der er så meget bøvl med det. jeg har kun haft dårlig erfaring med det.. så dette kan ikke anbefaldes..
Avatar billede -jesper- Nybegynder
13. januar 2005 - 12:47 #4
Netop Arrownet har jeg haft kontakt med og det virkede lovende. Kan du beskrive hvad du oplevede i Ishøj med dem?
Avatar billede lonze Nybegynder
14. januar 2005 - 10:18 #5
der har været mange problemer med at få det til at virke optimalt. folk der har boet i toppen af bolig komplex har haft svært ved at være på, de hopper af flere gange kan ikke komme på igen. Arrownet kan ikke give en forklaring på det. + at der har været lidt kommunikations fejl med hensyn til opringning osv. ellers synes jeg det har været fint nok. Jeg tror det har noget at gøre med at det måske er et etage byggeri.. men det er let at forholde sig til, da man jo kan være på så længe man vil og at de også er ved at etabelere tlf samtaler via pc så samtaler mellem andre a+ bruger er gratis..
Avatar billede -jesper- Nybegynder
14. januar 2005 - 10:23 #6
Hmm, øv.. Var signalet til lejlighederne trukket igennem alm. RJ45 kabler?
Avatar billede lonze Nybegynder
14. januar 2005 - 10:30 #7
det er via antenne stik og det kabel arrownet anbefalder. ved at folk der har forstand på det har brugt cybercity, i stedet for. Det har også noget med spil at gøre når man fx. spiller counter strike online  så er det at man falder ud hele tiden og også når man surfer. jeg har også haft lidt af de problemer men ikke så galt som dem der har boet højer oppe.. betalingen har de heller ikke helt styr på. men ellers er der faktisk ikke rigtig noget det går helt an på hvor meget man skal bruge det. og til at starte med er der vel altid lidt start problemer... c",)
Avatar billede -jesper- Nybegynder
14. januar 2005 - 10:33 #8
argh.. jeg bor højt og siger da ikke nej til en omgang CS med vennerne engang imellem... Måske kan de oprette en test-station, som jeg så kan prøve at rode med..

Brugt Cybercity istedet? Som en boligløsning?..
Avatar billede lonze Nybegynder
14. januar 2005 - 10:38 #9
nej de bruger ikke det vi har i hele ishøj de vil heller betale mere for at få en optimal forbindelse. som sagt jeg ved ikke hvor kræsne de er,men ved at det var et meget stort tale emne i klanerne, og der var mange der valgte a+ fra..

Det er irrerterende at det ikke virker optimalt når det er noget der er lagt i hele Ishøj kommune..

Men prøv dig  frem det kan jo være de har forbedret det og lært af det..
Avatar billede area48 Nybegynder
14. januar 2005 - 11:40 #10
Eller.. du kunne jo også prøve at undersøge en udbyder der ikke er problemer med OG som tilbyder samlede løsninger til boligforeninger som ovennævnte Telelet.dk
Det var vist det, som det oprindelige spørgsmål gik på ??
Avatar billede -jesper- Nybegynder
14. januar 2005 - 12:51 #11
area48 > Tak for din info - jeg har kontaktet dem nu for at få information og priser om deres løsninger :) Vil gerne have så mange gode udbydere som muligt at sammenligne med. Jeg ved ikke hvor mange penge vores bestyrelse er klar til at hoste op med, så jeg er lidt spændt på priserne (Vi har vist også et tag, der skal laves snart :( .. ).
Avatar billede area48 Nybegynder
14. januar 2005 - 12:57 #12
Det er bestemt en større opgave at gå igang med,- ingen tvivl om det!! Det dyreste punkt i forbindelse med installation af et netværk er ubetinget selve netværket, der koster ret mange penge at etablere...
Et andet problemer er desuden at overbevise specielt ældre beboere om at det beløb, der skal bruges for at oprette en sådan installation rent faktisk er en god investering for ejendommen generelt. I vores andelsboligforening udgjorde den gruppe faktisk et ret stort problem da de var meget skeptiske overfor udgiften til noget (internettet) som 95%  alligevel ikke brugte. Det der tilsidste overbeviste de ældre skeptikere var at de kunne spare ret meget på telefon abb. og løbende samtale udgifter.