Avatar billede ctc-3d Nybegynder
28. november 2004 - 22:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skærm instillinger dll fil

Hej eksperter

Jeg har skal id og lave nogle instillinger for mit skrivebord, men da jeg går id i skærminstillinger så komemr der en meddelse om der er en fejl i rundll32.exe

Jeg er temelig sikekr på at fejlen så ligger i dll-filen, men for at jeg kan downloade en ny skal jeg vide hvad de hedder og det aner jeg ikke, og jeg kan heller ikke finde nogle steder at få den information, har søgt på google men der kom ikke noget brugeligt... så hvis en af jer tilfældigvis ved hvad den hedder eller hvor jeg nemt kan finde ud af så skriv...

håber i kan og vil hjælpe
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. november 2004 - 22:33 #1
Hvis der er fejl i filen vil dette rette fejlen:
start - kør - skriv "sfc /scannow" (uden gåseøjne selvfølgelig) :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. november 2004 - 23:04 #2
Afinstaller din grafikkortsdriver, genstart og installer den igen.

Du har sikkert et Nvidia grafikkort, som netop starter kontrolpanelet via rundll32.exe, men den begynder man ikke at pille i. Du kan evt deaktivere controlpanelet i msconfig, hvis du vil prøve det, og i så fald er det linierne:
nvcpl
og
nvmctray
du skal fjern hakket i på fanebladet start.
(klik start | kør, skriv msconfig og tryk enter)
Avatar billede ctc-3d Nybegynder
29. november 2004 - 15:05 #3
Det virkede efter jeg installerede de nyeste drivers fra Nvidia (/efter at min computer først nægtede af starte, men fik så started op med den sidst kendte fungerende instilling...
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2004 - 15:28 #4
Så skulle du nok have bedt tonny om et svar!!!