Avatar billede passat Nybegynder
28. november 2004 - 20:14 Der er 7 kommentarer

Maxtor Onetouch II

Er der nogen ”Eksperter” der kan foklare mig,hvad der er galt med min pc.Jeg har lige købt en Maxtor
Onetouch II Harddisk,med Retrospect Express backup program.Hver gang jeg tænder pcèn
Popper den med følgende ”fejl”

  Der er ikke nogen diskette i drevet indsæt en diskette i drev\device\harddisk4\DR13
  Der er ikke nogen diskette i drevet indsæt en diskette i drev\device\harddisk2\DR12
  Der er ikke nogen diskette i drevet indsæt en diskette i drev\device\harddisk4\DR12

Hvis jeg så går i msconfig avanceret start ,og fjerner flueben ved Retrospect Express
Forsvinder fejlen,men så virker programmet jo ikke.Jeg har så efterfølgende fundet ud af ,at det er mine 4 diskette drev til div. Kamera kort ,som den vil have jeg skal sætte disketter i,ved opstart
af pc.Hvis jeg så Deaktiverer disse 4 Drev i Enhedshåndtering,popper fejlen heller ikke op mere.
Men så virker de jo heller ikke mere.Mine Drev således følgende ud:

C: BOOT
D: BACKUP
E: RECOVER
F: DVD-DREV
G: DVD-RW-DREV
H: Compact Flash
I: Memory Stick
J: MultiMedia
K: SmartMedia
L: MAXTOR ONETOUCH II. (extern)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
28. november 2004 - 23:24 #1
kunne lyde som rod i usb-drivere .. har du opdateret drivere til både harddisk og kortlæsere
Avatar billede passat Nybegynder
29. november 2004 - 10:22 #2
Jeg har lige genistalleret winxp + hardisken`s driver er helt ny.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
29. november 2004 - 11:13 #3
jamn har du hentet driverne fra producenternes hjemmeside eller fra CDen. dem fra CDen kan sagtens være nogle måneder gamle, så det kan betale sig at opdatere
Avatar billede passat Nybegynder
29. november 2004 - 13:24 #4
Der findes ikke nogle nye,idet drevet er et helt nyt produkt.Har været ind at checke.
Avatar billede passat Nybegynder
29. november 2004 - 13:36 #5
Det underlige ved det hele er at det lige så snart Retrospect er installeret,og så
comp. skal genstartes popper fejlen op.Om det så er selve Retrospect,eller mine diskette drev der er noget galt ved jeg ikke.Mht. til mine drev,er de så "rigtige",
jeg mener mht. maxtor (L:) drevet,som jo ikke er koblet til hele tiden ?.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
29. november 2004 - 14:01 #6
det er netop derfor jeg foreslår at det er et driverproblem (en konflikt mellem de to usb-drivere). opdater driverne og se hvad der sker
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. december 2004 - 11:31 #7
Jeg kender ikke lige Maxtors backup program (bruger min harddisk som ren USB disk), men kan man vælge hvilke drev det program skal tage backup af og måske fjerne de drev der ikke skal tages backup af?