Avatar billede kochman Nybegynder
27. november 2004 - 23:33 Der er 6 kommentarer

problemer med Win xp og sp2

hej jeg har problemer med at anvende IE på min bredbåndsforbindelse efter installationen af sp2. mærkeligt nok kunne den godt logge automatiskt på MSN og der stod også at min forbindelse var tilsluttet. Men IE virkede bare ikke... nu har jeg afinstalleret SP2 igen og jeg kan surfe via IE igen -.... ´
hvad sker der for sp2 ?
Avatar billede milter Ekspert
27. november 2004 - 23:56 #1
åske er der hjælp at hente her:

http://www.eksperten.dk/artikler/459
Avatar billede milter Ekspert
27. november 2004 - 23:56 #2
åske > = måske
Avatar billede wave Nybegynder
28. november 2004 - 01:01 #3
Tror nu ikke der sker noget for sp2, andet end at sp2 ikke er en helt normal service pack.. den primære forskel er at den ikke bare indeholder rettelser til systemet, men derimod en hel sikkerheds software pakke med bla. pop up stopper, viruskontrol og så den meget omtalte firewall. alt i alt meget godt.. sålænge man ved det for starten...

Jeg tror at dit problem har været sp2´s højnet sikkerhed. bla. så aktiverer sp2 den firewall den lige har installeret og har du haft en anden firewall installeret så kommer du bare ikke på nettet... firewall på firewall er sjældent en holdbar cooktail :o)
Avatar billede kochman Nybegynder
28. november 2004 - 11:59 #4
jeg er kunde hos comxnet.dk og de har en ekstern firewall sat op til vores forening....  skal jeg deaktivere den ? for det hjælper ikke at deaktivere firewallen i SP 2
Avatar billede milter Ekspert
28. november 2004 - 12:50 #5
Hvad med antivirus, har du to af dem kørende? Har du læst alt i artiklen, bl.a. at din computer skal være ren, før du installerer SP2?