Avatar billede kolombo Nybegynder
27. november 2004 - 16:52 Der er 10 kommentarer

Forsinkelse af lyden ved digitalisering af vhs

Jeg er ved at indspille mine gamle vhs bånd på min pc, men har forsinkelse på lyden på 6 sec efter 50 min. Jeg bruger Pinnacle studio 9, og laver dem til mpeg2 i dvd kvalitet.Har prøvet at skifte lydkort, prøvet at bruge dvd maker via usb, men det hjælper ikke. Har intel 3,o, 160gb hd. lydkortet er emu10k(sidder på bundkortet) grafikkort ati r96xtg-vivo. Har ikke dvd optager eller videokamera. Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2004 - 10:15 #1
Der er fordi du har for mange dropped frames.
Der kan være mange årsager til det. Prøv at løbe denne liste igennem:

http://www.digitalfaq.com/capture/droppedframes.htm
Avatar billede kolombo Nybegynder
28. november 2004 - 10:23 #2
Nej desværre jeg har ingen droppede frames
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2004 - 10:49 #3
er du sikker på dette ?
Ellers vil jeg da anbefale dig at kigge efter noget andet software at capture med.

Prøv at kigge i menuen ude til venstre i det link, jeg har lagt. Her er en masse om capture
Avatar billede kolombo Nybegynder
28. november 2004 - 11:06 #4
I vinduet for dropped frames står der et stort og vedvarende 0, og så kan jeg vel heller kkke ha' nogen?? Lige da jeg startede på dette projekt, havde jeg nogle, men det blev rettet.Men jeg prøver lige med noget andet software og vender tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2004 - 11:28 #5
I vinduet for dropped frames står der et stort og vedvarende 0, og så kan jeg vel heller kkke ha' nogen??  >> Nej, den skulle være go' nok :-)

Prøv evt. at starte med at capture i en lidt mindre opløsning.
Avatar billede kolombo Nybegynder
28. november 2004 - 17:32 #6
men hvis jeg capturer i en mindre opløsning, kan det så stadig skrives på en dvd skive? Men nu skal jeg først se om jeg kan komme igang igen, da jeg lige har afmonteret det lydkort som jeg prøvede, i håb om at det kunne gøre forsinkelsen mindre. Nu kan jeg slet ikke få lyden med over, til trods for at alle indstillinger står til realtec ac97, som lydkortet der sidder på bundkortet hedder.
Avatar billede kolombo Nybegynder
29. november 2004 - 21:37 #7
Langt om længe fik jeg lydkortet til at fungere og har prøvet i en svcd opløsning(før var det dvd)men der er desværre ikke nogen synlig forbedring og det kan vel heller ikke være meingen at man skal optage med dårligere opløsning når nu pc'en er købt til at skulle kunne udføre denne opgave
Avatar billede kolombo Nybegynder
30. november 2004 - 21:03 #8
Så er nyt software afprøvet og i højeste opløsning virker det. Tak for hjælpen. Så er der jo lige det der med point, da jeg ikke har brugt ekspert før, hvad gør jeg så nu for at give dig dem, eller har du fået dem ved at jeg accepterede svar???
Avatar billede toberg Nybegynder
02. december 2004 - 22:58 #9
Jeg har det samme problem. Kunne du løfte sløret for hvilket program du benyttede.
Jeg tror måske at problemet har noget med  de hrz lyden står på ifor´hold til frames. Min står på 25 frames og lyden på 48 hrz.. Det virker jo ligesom om lyden enten ikke kan følge billedet.
Avatar billede kolombo Nybegynder
03. december 2004 - 12:18 #10
Jeg bruger nu PowerDirectorPro og kan nu uden problemer indspille 1-2 timer video,uden tab af frames og i dvd kvalitet, bagefter redigere jeg i Pinnacle Studio 9 Plus, jeg tror nok man kan redigere i PWP også, men nu kender jeg Pinnacle bedst, så derfor bruger jeg den.