Avatar billede htmlkongen Novice
27. november 2004 - 14:35 Der er 59 kommentarer og
1 løsning

Logget ind som victor-1 ?

Jeg kiggede på google under almindelig søgning, og så så jeg et link til Eksperten. Da jeg trykkede på det blev jeg helt automatisk logget ind som victor-1 ?

http://www.trillaz.dk/what.jpg

???
Avatar billede htmlkongen Novice
27. november 2004 - 14:40 #1
Måske er det lidt á la http://www.eksperten.dk/spm/564059 ?
Avatar billede freehelp Praktikant
27. november 2004 - 14:55 #2
Nok bare endnu en fejl på  E :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2004 - 15:28 #3
Ja flot billede, admin er nr 1 på top 10 med 4036 point :-) Mon ikke det er en lille følgefejl af nedbruddet i dag?
Avatar billede freehelp Praktikant
27. november 2004 - 15:30 #4
admin er faktisk nummer 1 i den kategori :-D
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2004 - 15:44 #5
He he min fejl, jeg gik ud fra at det var den generelle top 10 der altid var vist derovre, jeg har aldrig lagt mærke til at den skifter :-)
Avatar billede htmlkongen Novice
27. november 2004 - 20:35 #6
Hehe okay :) Mon ikke den bliver rettet :-?
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2004 - 21:02 #7
Ja det må man da håbe - lige nu er jeg logget ind som dig, via et link fra Google.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2004 - 21:08 #8
Avatar billede freehelp Praktikant
28. november 2004 - 10:40 #9
Utroligt dette ikke bliver kommenteret af coerne!
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. november 2004 - 12:23 #10
Dette er jo et velkendt "problem" :)

En google søgning hvori der har været et session-id kan få det til at se ud som om man er logget ind som en anden bruger - man kan bare ikke poste indlæg som en anden bruger :)

Så fejl og fejl er vist så meget sagt.
Avatar billede freehelp Praktikant
28. november 2004 - 12:25 #11
Stadig et stort problem som folk kan udnytte.

Det er jo ikke alle der ved man ikke smide session id med :-)

Så ligemeget hvrdan vi vender det, er det en fejl der burde rettes
Avatar billede htmlkongen Novice
28. november 2004 - 13:28 #12
Dette er postet som htmlkongen for at teste om john_stigers har ret.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2004 - 13:30 #13
Hmm ovenstående

Kommentar: htmlkongen

er postet af mig efter klik på link fra google så jo det kan man godt.

Og undskyld til htmlkongen for brug af profilen - skulle se om john_stigers havde ret.
Avatar billede freehelp Praktikant
28. november 2004 - 13:37 #14
Tankevækkende!!
Avatar billede freehelp Praktikant
28. november 2004 - 13:41 #15
E er sunket væsenligt på mange punkter!

Diverse artikel burde også kunne anmeldes o.s.v o.s.v o.s.v.
Avatar billede freehelp Praktikant
28. november 2004 - 13:47 #16
Forstår nu ikke helt hvordan I kan logge ind på andres brugere via google - men passer nok når I siger det, og det har man jo hørt utallige gange om
Avatar billede snowball Novice
28. november 2004 - 16:34 #17
freehelp: "Utroligt dette ikke bliver kommenteret af coerne!"

Hvad vil du have at vi skal gøre? Vi har _intet_ med udviklingen af Eksperten at gøre.
Avatar billede freehelp Praktikant
28. november 2004 - 16:36 #18
Enig, men med så stor en fejl, at folk kan logge på med andres brugere, burde I ringe og snakke med høvdingen.

Det kan jo resultere en ren kaos hvis folk begynder med at udnytte dette
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2004 - 16:37 #19
snowball> Kunne I ikke presse lidt på, IDG må da høre mere efter jer end os? Jeg mener faktisk at denne problematik der er oppe at vende her er et stort brud på sikkerheden her på E, enhver kan jo logge ind som en anden og lave en hel del ravage ved ens konto.
Avatar billede freehelp Praktikant
28. november 2004 - 16:40 #20
Skal siges jeg ikke kan lukke ind med andres konto, eller også søger jeg forkert
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2004 - 16:41 #21
http://www.eksperten.dk/support/?action=support, har jeg nu udfyldt med henvisning til denne tråd, hvis nu der var flere der gjorde det så kunne det være at der skete noget :-)
Avatar billede snowball Novice
28. november 2004 - 16:41 #22
Jeg har selv lige prøvet at teste det (med "succes", og er helt enig i at det ikke er så skide smart en fejl.

Jeg skriver en intern mail - andet kan jeg ikke gøre.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2004 - 16:44 #23
snowball > Tak.
Avatar billede freehelp Praktikant
28. november 2004 - 17:26 #24
Nok mig der søger forkert :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2004 - 17:31 #25
freehelp > se din icq
Avatar billede freehelp Praktikant
28. november 2004 - 17:32 #26
??
Avatar billede freehelp Praktikant
28. november 2004 - 17:43 #27
puuuh er det så nemt!
Avatar billede kenp Novice
28. november 2004 - 18:23 #28
ja men kunne også under beta versionen af Ev4 gøre det samme, men der gik det via https at man kunne komme ind som forskellige brugere.
Avatar billede freehelp Praktikant
28. november 2004 - 18:35 #29
uuuhyggeligt :-D
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2004 - 08:48 #30
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2004 - 08:57 #31
Hyggeligt - nu er jeg inde som stigers!

Freehelp
Avatar billede kenp Novice
29. november 2004 - 08:58 #32
i sidder rigtig og more jer lige nu hva ;)
Avatar billede snowball Novice
29. november 2004 - 09:33 #33
Lad nu venligst være med at "misbruge" det ;)

IDG svarede rent faktisk tilbage 2 timer senere (søndag aften!) at de ville se på sagen ASAP.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2004 - 09:36 #34
;)

snowball> bare vent - du har ikke været offer endnu ;) *GG*

P.s. jeg brugte IKKE google - men IE history ....
Avatar billede htmlkongen Novice
29. november 2004 - 12:26 #35
bertie>> Hehe helt ok.

Men ja rimelig tankevækkende :S

Tak for hjælpen. Lukker :D
Avatar billede htmlkongen Novice
30. november 2004 - 10:57 #36
http://www.trillaz.dk/what2.jpg Apropos - se karma
Avatar billede freehelp Praktikant
30. november 2004 - 10:58 #37
Nej hvor det går *GH*
Avatar billede Kengun Praktikant
30. november 2004 - 11:12 #38
cool :p hehe
Avatar billede victor-1 Nybegynder
08. december 2004 - 23:19 #39
Hmm - lidt træls ingen herinde har gidet fortælle mig om den episode.
Ved man hvordan det kan ske ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2004 - 23:21 #40
Victor jeg troede du var informeret?
Nå, men hullet er rettet og det kan ikke lade sig gøre længere :)
Avatar billede norbert Nybegynder
08. december 2004 - 23:25 #41
Der er ingen der får nogetsomhelt at vide mere her på Eksperten. Alt er gætterier efterhånden. Stakkels Co-amins. De har travlt i øjeblikket med at forklare noget, de ikke har indflydelse eller viden om. Det er under AL kritik. Det er sådan, jeg ser på det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2004 - 23:33 #42
Enig - er glad for jeg ikke er i deres sko i disse tider.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
08. december 2004 - 23:35 #43
Tak for feedback gutter ;-)
Tak til htmlkongen for ikke at have "misbrugt" den gratis tur med min bruger *S*

Altid noget det ikke sku ku la sig gøre mere. Gu er det synd for de herrer CoAdmins, men helt ærligt så havde det da ikke været det helt store arbejde, at sende mig lidt info om episoden.
Avatar billede exp Juniormester
09. december 2004 - 00:16 #44
victor-1 >>
Du mener altså:
1. at det er vores opgave at oplyse brugere, hvis der er spørgsmål på eksperten der drejer sig om dem?
2. at vi bør vide, om du er blevet oplyst om en tråd - jeg er i nøjagtig samme båd som john_stigers. Troede du var gjort opmærksom på denne tråd.
3. og såfremt du kan svare ja på ovenstående spørgsmål, hav da dette in mente:
Så skulle vi have kontaktet samtlige brugere på eksperten. More or less anyway...

admin/IDG blev adviceret via mail kort efter denne tråd blev oprettet - kan ikke se at vi ellers skulle kunne gøre noget.

exp/coadmin
Avatar billede victor-1 Nybegynder
09. december 2004 - 01:06 #45
exp >
Din måde at konkludere på virker meget som om du føler dig "trådt på". Er det tilfældet beklager jeg meget - det var ikke hensigten

Hvordan ka' det være, at hver eneste gang jeg udtaler mig om CoAdmins eller Eksperten som sådan føler, at jeg helst bare skal lade være at blande mig i noget som helst herinde ?

Jeg har læst et sted, at som PRO (nu tidligere) medlem får jeg større indflydelse på hvilke features der skal bygges fremover - altså medindflydelse.

AD1
Nu er det jo ikke ligefrem nogen helt almindelig begivenhed, at andre en jeg kan logge ind på min bruger, men hvis jeg skal svare må det være <Nej>
AD2
Jeg har da ikke forlangt at I/du (CoAdmins) skal vide noget som helst, men mit indtryk har altid været, at i denne kategori plejer I at være endog særdeles opmærksomme på hvad der rører sig.

Hvis Admin er blevet kontaktet kort efter denne tråds oprettelse har I jo kendt til episoden og kunne som mine medmennesker godt have givet mig et hint om dens eksistens. Evt. i en af mine egne tråde. Men lad det ligge - jeg skal ikke fremover forvente eller be om noget som helst fra E.

victor-1 (tidligere PRO)
Avatar billede exp Juniormester
09. december 2004 - 09:45 #46
victor-1 >>
Vil godt lige starte med at undskylde den lidt hårde tone mit tidligere indlæg blev skrevet i. Jeg var træt og havde haft en lang dag, da jeg skrev det - derfor kom det nok ud lidt skarpere end det var ment.

Men som jeg skrev tidligere, så troede jeg (uden at kunne underbygge det på andre måder en "troede") at du var blevet gjort opmærksom. Det er min begrundelse for ikke at have kontaktet dig. Skal ikke kunne tale for mine co-co'er.

At du ikke er blevet gjort opmærksom på denne tråd beklager jeg da, men jeg mener stadig ikke det er mit job. Snowball sendte en email til IDG og bertie benyttede supportformularen, derfor mente jeg personligt ikke der var mere at gøre.

Mht. "Jeg har læst et sted, at som PRO (nu tidligere) medlem får jeg større indflydelse på hvilke features der skal bygges fremover - altså medindflydelse.", så har jeg følgende kommentar:
Vi ved jo godt allesammen at admin/IDG holdt (og holder) kortene tæt ind på kroppen - selv vi coadmins har ikke mere indflydelse, end, at vi kan ytre vores meninger og holdninger i mails - nøjagtig ligesom i brugere kan.
Og så vil jeg da lige pointere, at alle promedlemmer fik adgang til beta-versionen - hvor meget indflydelse der var inkluderet skal jeg lade stå usagt, men lidt fordele var der da.

exp/coadmin (lidt mere frisk)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
09. december 2004 - 12:02 #47
Alt forladt ;-)
(føler mig også selv friskere nu)
Avatar billede htmlkongen Novice
14. december 2004 - 09:47 #48
08/12-2004 23:35:05 Victor-1>> No problem dude :P
Avatar billede exp Juniormester
15. december 2004 - 10:21 #49
Til info kan jeg lige oplyse at alle der har "følt behov" for at logge ind på min konto er blevet registreret, og såfremt det skulle vise sig at nogen har misbrugt dette på en hvilken som helst måde, så vil de høre nærmere omkring dette.

exp/coadmin
Avatar billede freehelp Praktikant
15. december 2004 - 10:25 #50
Det må jo så gælde alle andre som har fået deres konto besøgt eller?
Avatar billede exp Juniormester
15. december 2004 - 10:27 #51
Såfremt de anmelder misbrug vil vi selvfølgelig kigge på det :-)
Avatar billede htmlkongen Novice
15. december 2004 - 18:53 #52
Det er kun vitor-1 (så vidt jeg ved) som har logget ind på min bruger for at teste .. Lige til info..
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2004 - 19:55 #53
exp>> he he

htmlkongen >> kig lige på http://betina.smedekrogen.dk/html.jpg :-)
Avatar billede htmlkongen Novice
15. december 2004 - 20:29 #54
Oki - sygt nok :S --- :) Godt det bliver fikset ;)
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2004 - 20:50 #55
Jeps - det skulle være lavet nu, jeg kan ihvertfald ikke logge ind som andre end mig selv nu.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. december 2004 - 21:28 #56
Kommentar: john_stigers
08/12-2004 23:21:18 Victor jeg troede du var informeret?
Nå, men hullet er rettet og det kan ikke lade sig gøre længere :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. december 2004 - 21:28 #57
Ja det er en uge siden gutter ;D
Avatar billede htmlkongen Novice
15. december 2004 - 21:59 #58
:P Anede faktisk ikke hvordan jeg gjorde. Pludselig var jeg bare inde :S
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. december 2004 - 22:36 #59
htmlkongen >
Jeg har ikke som du skriver været logget ind på din bruger - det var omvendt ;-)
(hvordan  kan du overhovedet finde på at skrive det ? Det er i direkte strid med trådens spørgsmål) ???
Avatar billede htmlkongen Novice
16. december 2004 - 00:09 #60
Ups min fejl. Det var bertie jeg mente :) - det jeg mente var at jeg anede ikke hvad jeg gjorde - jeg søgte bare på google - og whops så var jeg logget ind på din bruger. (Skal nok formulere mig noget bedre i fremtiden ;)