Avatar billede koehler Nybegynder
26. november 2004 - 11:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

skjule sidste side

Når man på den sidste side i dokumentet skriver noget der ikke skal udskrives, hvordan gør jeg dette, har ladet mig fortælle at der er en funktion der undlader at udskrive sidste side!

Hvor indstiller jeg det i dokumentet?
Avatar billede jkrons Professor
26. november 2004 - 11:36 #1
Jeg kender ikke umiddelbart en sådan funktion, men du kan vælger Filer - Udskriv. Så kan du tilkendegivee, hvilke sider, der skal udskrives. Har du så 21 sider i dokumentet, vælger du at udskrive 1-20.
Avatar billede koehler Nybegynder
26. november 2004 - 11:40 #2
der skule være en funktion, det er fordi det ALDRIG skal udskrives, da de sidste sider eller i dette tilfælde den sidste side er fortrolig, og så er det ikke smart at det er en der lige glemmer at angive hvilke sider der skal udskrives!
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2004 - 11:41 #3
Du kan markere teksten, og vælge - Format - font, og vælge Hidden til teksten. Så skjules den og bliver ikke udskrevet (med mindre du i printmenuen har valgt at udskrive hidden text).
Avatar billede jkrons Professor
26. november 2004 - 11:43 #4
Jeg er ret sikker på funktionen, der udskriver alle sider bortset fra den sidste ikke findes.
Avatar billede jkrons Professor
26. november 2004 - 11:44 #5
Men der kan selvfølgelig være tale om en hjemmelavet funktion.
Avatar billede jkrons Professor
26. november 2004 - 11:52 #6
Denne makro udskriver alle sider, boertset fra sidste:

Sub PrintMinusSidste()

np = ActiveDocument.BuiltInDocumentProperties(wdPropertyPages) - 1

    Application.PrintOut FileName:="", Range:=wdPrintRangeOfPages, Item:= _
        wdPrintDocumentContent, Copies:=1, pages:="1-" & np, PageType:= _
        wdPrintAllPages, Collate:=True, Background:=True, PrintToFile:=False, _
        PrintZoomColumn:=0, PrintZoomRow:=0, PrintZoomPaperWidth:=0, _
        PrintZoomPaperHeight:=0
End Sub

Den kan du så lægge ind på en knap, fx den nuværende printknap.
Avatar billede koehler Nybegynder
26. november 2004 - 11:53 #7
yes, det var sådan de havde gjort i de andre dokumenter :) takker, lige præcis sådan jeg havde forestillet mig det! Nu kan selv den mest håbløse klovn få lov at udskrive formularer og manualer uden at fucke det hele op! :o) som jeg :p
Avatar billede koehler Nybegynder
26. november 2004 - 11:55 #8
jkrons, det med at markere teksten virker for mig, da jeg heller ikke er en hej til macro'er, og desuden kan det nogen gange være de 2 sidste sider, eller en tabel der ikke må komme med midt i dokumentet!
Takker for jeres svar :) har valgt den lette løsning :o)
Avatar billede jkrons Professor
26. november 2004 - 11:57 #9
:-) Helt i orden.