Avatar billede Slettet bruger
24. november 2004 - 09:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kommentar eller svar

Hvad er forskellen på at skrive en kommentar og et svar?
Er kommentaren et svar på et spørgsmål, og svaret en afsluttende bemærkning fra spørgeren?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2004 - 09:19 #1
http://www.ebruger.dk/faq/

Forskellen er at der kan gives point for et svar, og ikke for en kommentar.

Jeg ligger kun et svar, hvis jeg mener at min løsning er 100% god.
Kan en løsning bruges fra en bruger som kun har lagt en kommentar, kan spørge bede brugeren om at ligge et svar, så han kan tildele ham point.
Avatar billede espersen Novice
24. november 2004 - 10:00 #2
i især hardware-kategorien smides der næsten kun kommentarer - da der ofte kan være flere løsninger.

Når problemet er ved at være løst beder man den/de der har bidraget til løsningen om at smide et svar. Du har mulighed for at fordele point med fx. 20 til 1 bruger og 40 til en anden.

Spørgsmål om Eksperten er iøvrigt gratis - så du skal selv lægge et svar i denne tråd og acceptere det bagefter.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2004 - 17:53 #3
DVS at det er spørgeren, der bruger svarknappen. Alle andre kommenterer. Og når jeg har fået et fyldestgørende svar i form af en kommentar, klikker jeg på svar og sender.
Og så kommer 10.000-pointspørgsmålet, som jeg snart har spurgt efter mange gange: Hvor skal jeg klikke? Jeg har været rundt for at finde en brugsanvisning, men - som det ses - uden resultat. Og jeg får jævnligt besked om at svare og lukke.
Hvis detteher støjer, så svar evt. til hansjensens@yahoo.com, for jeg fatter det ikke. Det må da være muligt i sådan et superforum at skrive en forståelig brugsanvisning.
Og hvis "Karma" er det, der dukker op, når jeg fx. klikker på espersen?
Uha, jeg tør næsten ikke sende...
Avatar billede espersen Novice
24. november 2004 - 18:55 #4
;o)

nej - spørgeren opretter spørgsmålet - og efterfølgende kan spørgeren lægge yderligere info i tråden som en kommentar (fx. hvis vi beder om yderligere info ifm. fejlfinding eller lignende)

jeg lægger et svar (hvis jeg har et svar som jeg mener er korrekt - ellers hvis det er mulig løsning eller en del af løsningen vil jeg nok smide en kommentar) - mangler jeg yderligere indo fra dig smider jeg en kommentar om at jeg vil have mere at vide.

Det støjer ikke - godt at du spørger - fedt at se at du tænker dig om i brugen af dette forum ;o)  !

Karmaen på "espersen" er den karma som andre brugere har tildelt mig - for min hjælp - for min måde at være på i dette forum.

Prøv at lægge et svar i tråden - så kommer der en farvet bos frem om at spm. er besvaret - og ude til venstre kan du så markere den eller de brugere som har lagt et svar - her skal du først markere den bruger som har lagt et korrekt svar (i dette tilfælde dig selv) - og trykke på accepter knappen nederst
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2004 - 09:16 #5
Der er en blå boks ved siden af espersen og phatlassen, men en ufarvet hos mig. Er det den, der skal skifte farve?
Som jeg læser dit svar gør følgende:
Nu skriver jeg dette svar. Og sender. Og venter på at den farvede boks dukker op hos mig. Og markerer mig selv. Og accepterer, når der dukker en knap op, hvor jeg kan det. Tak til Espersen.
Avatar billede espersen Novice
25. november 2004 - 19:28 #6
her til venstre - lidt over denne tekst - er der kommet en boks - i den er der kun et navn - og det er dit, da du er den eneste som har lagt et svar.

markér dit navn og klik på knappen under tekst boksen herunder.