Avatar billede prebenkarlsen Nybegynder
23. november 2004 - 20:41 Der er 6 kommentarer

Flytning af Navision 3.55 til C5 standard

Hej.
Hvordan flytter jeg en navision 3.55 til C5 standard. Findes der et konverteringsværktøj.
Hilsen Preben
Avatar billede amtoft Novice
23. november 2004 - 20:59 #1
Der gør der nok. Spørg evt. den forhandler hvor du har købt C5. Tror ikke der findes noget "standard"
Avatar billede mariaf Juniormester
23. november 2004 - 21:36 #2
Når du siger 3.55, mener du så Attain? Nej, der findes ikke noget standard, men det er relativt enkelt at gå til, så regn med 2-3 dage, hvis data er i orden.
Avatar billede ibka Novice
23. november 2004 - 22:07 #3
Der findes et eller andet for at konvertere navigator 3.55 til den windows baseret. Men du skal nok have en snak med en forhandler.
Avatar billede jeki Nybegynder
26. november 2004 - 15:09 #4
Der findes et konverteringsværktøj til konvertering fra Navigator (Navision 3x).

Det er udviklet af Microsoft Business Solutions, men der kræves senest frigivne version nemlig 3.56a, så der skal først opgraderes hertil. Alle autoriserede forhandlere af både Navision og C5 har adgang til det hos MBS.

Det konverterer alle stamdata, men indlæser ikke automatisk regnskabstal. Det bliver kun dannet i kommafiler til manuel indlæsning.
Avatar billede prebenkarlsen Nybegynder
26. november 2004 - 16:31 #5
Ja det er rigtigt det er jeg også kommet frem til, men opgraderingen til 3.56a kan ikke fåes længere siger min forhandler.

Så hvis du ved hvor jeg kan få den vil jeg gerne vide det.

Hilsen Preben
Avatar billede frankmortensen Nybegynder
19. december 2004 - 21:14 #6
Det er ikke muligt at tilkøbe på Navision 3.55 licenser mere.
Men jeg er sikker på at hvis du hyrer en navision-konsulent med en udvikler licens - så kan han/hun opgradere jeres database til 3.56A og derfra afvikle de værktøjer der er nødvendige for at konvertere.
Men i kan ikke selv komme til at opgradere jeres eksisterende 3.55 til 3.56A.