Avatar billede sarcar Praktikant
23. november 2004 - 00:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af side virker ikke

Jeg forbinder til mit site, henter en side, ændrer lidt i den og trykker på put file. Så spørger den om jeg vil inkludre depend files. Jeg trykker nej og DW skriver putting files. Men når jeg opdaterer siden i en browser er ændringen ikke registreret. Hvad gør jeg galt? Det er eftrehånden lidt siden jeg har arbejdet med DW, så det kan være jeg overser et eller andet banalt.
Avatar billede miss-g Seniormester
23. november 2004 - 01:48 #1
Så vidt jeg ved er de der ´depend files´ f.eks. billeder, stylesheet eller andet som ligesom hænger ved siden (er indsat på siden), så hvis du siger nej til at den skal uploade dem og det netop er dem du har ændret, så er det klart du ikke kan se nogen forskel *S*

Prøv at sige ja til dem.
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
23. november 2004 - 02:41 #2
ellers kan du bruge et script til at updaterer selve siden

ex. updaterer siden i hver 10. sek.
og du kan selv justerer den..... ved at ændre på tallet "10".

META HTTP-EQUIV="REFRESH"CONTENT=10>
<META HTTP-EQUIV="REFRESH"CONTENT="10; URL=http://www.eksperten.dk">
Avatar billede espersen Novice
23. november 2004 - 09:48 #3
tjek om du i opsætningen af websitet (i Dreamweaver) har angivet den mappe som siderne skal uploades til - det er ofte problemet, da man hos nogle webhoteller skal lægge alt indhold i fx. mappen www eller "ditbrugernavn"
Avatar billede espersen Novice
23. november 2004 - 09:49 #4
metode til tjek er at logge ind på webstedet med et FTP-program - med den kan du komme rundt over det hele med et stifinder-look
Avatar billede rudestrand Nybegynder
30. november 2004 - 13:15 #5
Har du prøvet at tjekke cache indstillingerne i den browser, hvis ikke chachen opdateres når du åbner din browser vil den vise forældet indhold som er gemt på din harddisk?!
Avatar billede jensjakobsen Nybegynder
14. december 2004 - 19:56 #6
Han er over alle bjerge....
Avatar billede sarcar Praktikant
29. december 2004 - 23:16 #7
Undskyld jeg først vender tilbage nu. Det må være frustrerende at prøve at hjælpe, uden at der er respons - beklager meget. miss-g: det er ikke det vedhæftede jeg har ændret, så det er ikke løsningen.  hacicambaz: Jeg kan godt se at dette script faktisk er smart, men det det løser desværre ikke mit problem.  espersen: hvis jeg henter en fil med DW, og så laver "put", så lægger den det vel det samme sted. Min mappe hedder i øvrigt /html/, hvad jeg kan se i DW's stifinder-visning. Der er også fin nok adgang til serveren med et ftp-program. rudestrand: kunne ikke finde cache-indstillingerne i min browser (firefox), men i explorer er ændringen heller ikke at se, så jeg tror ikke det er problemet. Nå, jeg må forske lidt videre....
Avatar billede sarcar Praktikant
29. december 2004 - 23:39 #8
Så nu har jeg fundet problemet. Fordi der ikke var tilknyttet en lokal mappe var der ikke noget der virkede: Jeg havde siden jeg sidst havde arbejdet med siden lavet omrokeringer på min harddisk, så min lokale wesitemappe ikke længere var at finde hvor DW troede den var. Jeg troede egentlig ikke at det betød noget hvis man ville redigere direkte på serveren.  Jeeg takker meget for jeres forsøg på hjælp. Hav et godt nytår.