Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
22. november 2004 - 21:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Programmer til mobiltelefonen

Jeg sidder her med en problem stilling omkring programmer til mobiltelefoner.

Problematikken ligger i at jeg skal finde en måde at lave et program til nogle mobiltelefoner som skal fungere som en service.

Jeg vil ikke forklare meget mere omkring selve applikationen da alt jeg skal vide er hvilket programmeringssprog man skal bruge til dette.

Jeg har set at de fleste mobiler idag understøtter java så tænkte at det måske var det, men kan java fungere som en service på mobilerne?

Ellers er det vel symbian de fleste nyere telefoner har som styresystem, kan man lave programmere til dette som eventuelt kan det jeg beskrev?

Giv lidt forklaring eller dokumentation for dit svar så jeg kan vurdere hvilket svar jeg skal acceptere til den tid.
Avatar billede kalp Novice
22. november 2004 - 21:19 #1
java
Avatar billede kalp Novice
22. november 2004 - 21:19 #2
finder lidt info hvis jeg kan
Avatar billede kalp Novice
22. november 2004 - 21:22 #3
Kan egentlig ikke uddybe så meget.. Det er nok fordi jeg mest er inde i Java...
men ellers ville jeg kigge på
http://www.palm.com/us/
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
22. november 2004 - 21:32 #4
Palm kan jeg ikke bruge til så meget da det er alm. mobiltelefoner de her programmer skal laves til.

Jeg har dog kontakt med Nokia for at høre om mine der overhovedet er tilladelser til at udføre de handlinger programmerne er tiltænkt at udføre.

Hvor meget "magt" kan et java program have på en mobiltelefon?
Har man mulighed for at overtage funktioner fra kerneprogrammerne eller ændre diverse parametre på telefonen med dem?
Avatar billede kalp Novice
22. november 2004 - 21:48 #5
Jeg mener ikke jeg har set et Java program overtage en mobilfunktioner.. ikke hvad jeg lige kan komme i tanker om. Men hvis det er muligt med Symbian så er jeg rimelig sikker på du også kan i Java. Kommer vel an på hvor meget du ved om mobil telefoners software og hvordan de fungere og selvfølgelig dit programmeringsniveau
Avatar billede kalp Novice
03. januar 2005 - 23:17 #6
Husk at lukke spørgsmålet... læg selv svar evt
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 00:05 #7
frac.. hvad med C# ?
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 16:16 #8
frac?
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
25. februar 2005 - 14:35 #9
Jeg har nu fundet ud af at det kan lade sig gøre at lave til symbian. Dette er allerede udviklet nu, og at der er gode muligheder i mobil.net til smartphones.

Java var ikke lige sagen.