Avatar billede erikpe Nybegynder
22. november 2004 - 09:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Er der et klogt hoved som vil se på min Hijackthis log-fil?

Hej

...er det ikke et klogt hoved som vil se på min Hijackthis log-fil?
Jeg tør ikke selv gå i gang med at RPØVE at slette noget.

På forhånd tak

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Photodex\ProShowGold\ScsiAccess.exe
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\qvbdgvc.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~2\VPTray.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
P:\maxtor\Utils\OneTouch.exe
C:\WINDOWS\MXOALDR.EXE
C:\WINDOWS\system32\csmrs.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
F:\ipaq\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\bruger1\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=145499
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=145499
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://vman.dk/index.php?page_id=21
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=145499
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.google.dk/
O2 - BHO: LocalNRDObj Class - {00320615-B6C2-40A6-8F99-F1C52D674FAD} - C:\WINDOWS\localNRD.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [qyyfzzan] C:\WINDOWS\System32\qvbdgvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [conscorr] C:\WINDOWS\conscorr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [ccpApps] C:\WINDOWS\system\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~2\VPTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CmdUpdate] C:\Program Files\Music Box\CmdUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BootSkin Startup Jobs] "C:\PROGRA~1\Stardock\WINCUS~1\BootSkin\BootSkin.exe" /StartupJobs
O4 - HKLM\..\Run: [LogonStudio] "C:\Programmer\WinCustomize\LogonStudio\logonstudio.exe" /RANDOM
O4 - HKLM\..\Run: [MaxtorOneTouch] P:\maxtor\Utils\OneTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MXO Auto Loader] C:\WINDOWS\MXOALDR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsInstaller] C:\WINDOWS\system32\csmrs.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "F:\ipaq\WCESCOMM.EXE"
O4 - Startup: Mozilla Firefox.lnk = C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - f:\ipaq\INETREPL.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - f:\ipaq\INETREPL.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - f:\ipaq\INETREPL.DLL
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: ICQ 4 - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - P:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - P:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1100015931805
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. november 2004 - 17:12 #1
Jeg kigger den lige igennem for dig :O)
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. november 2004 - 17:19 #2
Her er hvad du skal starte med at gøre:
Hent og opdater Ad-Aware: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Hent og opdater CWShredder: http://www.spywareinfo.com/downloads/tools/CWShredder.exe
Eller her: http://www.softpedia.com/public/cat/10/17/10-17-150.shtml

Lad de to programmer ligge lidt endnu, du skal bruge dem længere nede.
Så skal vi lige være sikre på at du kan se alle filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Genstart i fejlsikret tilstand (Tryk F8 ved Windows opstart)

Kør en scanning med Hijackthis, så du kan se alle filer.
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse som skal fixes:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=145499
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=145499
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://vman.dk/index.php?page_id=21
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=145499
O2 - BHO: LocalNRDObj Class - {00320615-B6C2-40A6-8F99-F1C52D674FAD} - C:\WINDOWS\localNRD.dll
O4 - HKLM\..\Run: [qyyfzzan] C:\WINDOWS\System32\qvbdgvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [conscorr] C:\WINDOWS\conscorr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccpApps] C:\WINDOWS\system\csrss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsInstaller] C:\WINDOWS\system32\csmrs.exe

Disse kan du også med fordel fixe. De forsvinder ikke, kun fra run, og her ligger de bare og sluger dine kræfter, og kan alle nås via start - programmer:

O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [CmdUpdate] C:\Program Files\Music Box\CmdUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe

Find og slet følgende filer stadig i fejlsikret tilstand.

C:\WINDOWS\localNRD.dll>>>>slet kun filen localNRD.dll
C:\WINDOWS\System32\qvbdgvc.exe>>>>slet kun filen qvbdgvc.exe
C:\WINDOWS\conscorr.exe>>>>slet kun filen conscorr.exe
C:\WINDOWS\system\csrss.exe>>>>slet kun filen csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\csmrs.exe>>>>slet kun filen csmrs.exe

Nu kører du en scanning med Ad-Aware og fjerner, hvad den finder.

Og så kører du programmet CWShredder, se herunder hvad du skal gøre.

Angående CWShredder:
Opret en mappe kun til CWShredder.
Kør programmet, tjek for updates, afbryd din internetforbindelse fysisk (stikket ud), luk alle vinduer undtaget cwshredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdigt klik på Next, klik på Exit.
-----
Genstart i normal tilstand endnu en gang og kom med en ny hijackthislog.
Avatar billede erikpe Nybegynder
23. november 2004 - 08:46 #3
Hej Anders, og tak for din hjælp indtil videre.
Jeg har gjort som du sagde, og det eneste jeg havde problemer med var at finde og slette følgeden 2 filer.

- C:\WINDOWS\localNRD.dll
(Filen var ikke at finde i windows mappen, men jeg fandt den i en temp mappe under document and settings) (har p.t. ikke slettet den)

- C:\WINDOWS\system\csrss.exe
(Kunne her heller ikke finde filen, men under system32 har vi den. Jeg her p.t. ikke slettet den)

Her har du min nye hijackthis log:

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Photodex\ProShowGold\ScsiAccess.exe
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~2\VPTray.exe
P:\maxtor\Utils\OneTouch.exe
C:\WINDOWS\MXOALDR.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
F:\ipaq\WCESCOMM.EXE
C:\Documents and Settings\bruger1\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.vman.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~2\VPTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BootSkin Startup Jobs] "C:\PROGRA~1\Stardock\WINCUS~1\BootSkin\BootSkin.exe" /StartupJobs
O4 - HKLM\..\Run: [LogonStudio] "C:\Programmer\WinCustomize\LogonStudio\logonstudio.exe" /RANDOM
O4 - HKLM\..\Run: [MaxtorOneTouch] P:\maxtor\Utils\OneTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MXO Auto Loader] C:\WINDOWS\MXOALDR.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "F:\ipaq\WCESCOMM.EXE"
O4 - Startup: Mozilla Firefox.lnk = C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - f:\ipaq\INETREPL.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - f:\ipaq\INETREPL.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - f:\ipaq\INETREPL.DLL
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: ICQ 4 - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - P:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite - {B863453A-26C3-4e1f-A54D-A2CD196348E9} - P:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1100015931805
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
Avatar billede andersenph Nybegynder
23. november 2004 - 09:08 #4
Hej igen.

Det ser fint ud nu. Din log er ren og vi har kun et par øvelser tilbage:

Stil dine mappeindstilling tilbage igen. Deaktiver din systemgendannelse.
Hvis du ikke ved, hvordan du gør, så kig her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle
Genstart.
Aktiver den igen. Så skulle alt være i orden.

http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://www.eksperten.dk/artikler/254
Her er lidt læsning om sikker surfing på nettet.
Avatar billede erikpe Nybegynder
23. november 2004 - 10:03 #5
Mappeinstillinger har altid stået med vis alt osv, så det bliver de ved med, og systemgen. er også slået fra. Det skidt fylder jo for meget plads.

MANGE TAK FOR HJÆLPEN, du får selvfølgelig dine point
Avatar billede andersenph Nybegynder
23. november 2004 - 20:38 #6
Det var så lidt da :O)

Så skal du bare acceptere svaret *S*
Avatar billede erikpe Nybegynder
24. november 2004 - 08:46 #7
Hmmm,,, nu har jeg altså trykket på accepter knappen 10-15 gange, men det ser ikke helt ud til at der sker noget?
Først troede at det måske var fordi jeg brugte Firefox, men min explore virker heller ikke?
Avatar billede norbert Nybegynder
24. november 2004 - 15:34 #8
Har du trykket på andersens navn ude i venstre side, inden du trykker accepter?
Avatar billede erikpe Nybegynder
26. november 2004 - 08:35 #9
Traadaaa, tak for hjælpen norbert
Avatar billede norbert Nybegynder
26. november 2004 - 10:36 #10
:-)