Avatar billede dingo2 Nybegynder
21. november 2004 - 15:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Dreamweaver, access, relationer,

Hvad er bedst eller det rigtige at gøre...?
Og hvad er egentlig forskellen...?

Jeg har en DB i access som er fyldt med info i forskellige tabeller. I dreamweaver søger jeg så efter forskellige ting i DB.

Men hvad er forskellen på om jeg laver relationer i access DB
eller via DW, og er der en af dem der er den rigtige måde at gøre det på.

Eventuelt forslag på om det kan betale sig at kombinere.

Dingo2
Avatar billede jensjakobsen Nybegynder
09. december 2004 - 05:23 #1
Så vidt jeg ved skal man ud i en masse "joins" i dine SQL sætninger hvis du vælger at lave relationerne i DW. Så er det usigeligt meget nemmere at lave disse joins som relationer inde fra Access.

Du kan jo osse lave queries i Access (f.eks. qryNavne) og så i dit recordset PEGE på qryNavne, så er sammenfeltningen af data fra flere tabeller allerede lavet i Access og du skal blot vise dem via DW.

Jeg tror ikke at man kan sige hvad der er det rigtige - jeg tror det afhænger af din øjeblikkelige kunnen, samt hvad det skal bruges til. På de store databaser (f.eks. SQL) oplever jeg at man laver sine relationer via JOINS.
Avatar billede dingo2 Nybegynder
09. december 2004 - 14:59 #2
ok.. Tak for hjælpen, det gav mig et lille overblik på om det kan betale sig eller ej, det afhænger vil mere eller mindre om hvor stort projektet er som man skal lave.

Da mine projekter ikke er kæmpe store vil jeg forsat bruge DW, men vil da prøve det aligevel på mindre ting og lære af mine fejl.

Det er mere fordi jeg ikke har arbejdet med den del af Access, at jeg spørg.

Men igen Takker for hjælpen