Avatar billede ostehamster Nybegynder
21. november 2004 - 00:14 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan google ikke lide denne side?

Hejsa

Jeg har lavet denne side, http://christophorou.dk/, og google er mildest talt ikke glad for den:
http://www.google.dk/search?as_q=&num=10&hl=da&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&btnG=Google-s%C3%B8gning&as_epq=&as_oq=&as_eq=&lr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=christophorou.dk

Er der nogle der sådan lige kan se hvad der kan gøres ved det, det er lidt irriterende at den ikke viser en eneste underside.

Mvh
Christoffer
Avatar billede 20 Nybegynder
21. november 2004 - 00:17 #1
Det nok fordi du har ikke har indsat dit link på feks. Chart.dk, peak.dk, nope.dk som bliver vist på google.dk

Du kan evt. selv indsætte dit eget link på google.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. november 2004 - 00:20 #2
Deter helt klart fordi google opfatter dine koder således at du har hvid skrift på hvid baggrund. Du har ingen baggrundsfarve på din <body> tag, det opfattes som farven hvis. Når du så bruger hvid fontfarve, selvom deter i en celle med en anden baggrundsfarve, vil google se det som hvid skrift på hvid baggrund. og det er stor forbudt, da det har været brugt til at skjuls optimeret tekst.

Prøv at give din hvide font en farve, lys grå eller lys blå, dem må ikke være hvid
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. november 2004 - 00:21 #3
Der er nogle der styre den slags med CSS, men rygtet vil vide at søgemaskinerne arbejder på at læse includerede Style sheets også, og så vil det også blive straffet hvis det gærs med CSS, prøv dig frem med forsigtighed
Avatar billede ostehamster Nybegynder
21. november 2004 - 00:23 #4
bufferzone > Er det fint nok hvis farven vare er f.eks. #fffff0?

Eller bare lave det således at baggrunden er blå, en tabel der fylder det hele som er hvid, og så en blå tabel inden i? Altså, bare så body ikke er samme farve som teksten?
Avatar billede ostehamster Nybegynder
21. november 2004 - 00:26 #5
Findes der et program/side der kan besøge siden, og se om man bryder nogle "regler". F.eks. vidste jeg ikke lige det der med farverne, så der er sikkert en masse andre ting jeg bryder.
Avatar billede ostehamster Nybegynder
21. november 2004 - 00:27 #6
20 > Siden er tilmeldt, og jeg ønsker ikke den skal ind på andre sider, bare for at få den på google!
Avatar billede kalp Novice
21. november 2004 - 00:41 #7
det er rigtigt hvad bufferzone skriver... og ellers må du skrive noget tekst uden om din tabel... så vil det blive vist på google
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. november 2004 - 00:48 #8
Jeg har skrevet en del artikler om emnet du med fordel kan læse

http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/

Hvor lille farve afvigelsen skal være vides faktisk ikke med sikkerhed, prøv dig frem er mit eneste råd. Hvis din baggrundsfarve er hvis (eller der ingen farve er) må du ikke have hvid tekst på siderne overhoved
Avatar billede data2k.dk Nybegynder
21. november 2004 - 00:51 #9
bufferzone:

Tror faktisk også det gælder andre farver så snart baggrunden er hvid... og ellers har det noget at gøre med hendes table teksten er smidt ind i.
Avatar billede ostehamster Nybegynder
21. november 2004 - 00:52 #10
Oki, jeg har lige sat baggrundsfarven til blå: <body style="background-color: #1a83b7;">, så må jeg se om google kigget lidt nærmere næste gang den kommer forbi :)

Takker for svaret
Avatar billede kalp Novice
21. november 2004 - 00:52 #11
Enten læse nogen artikler eller lave dit design om: )
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
21. november 2004 - 13:14 #12
Hvordan skal Google vide, at siden eksisterer, når der ikke er en eneste side, der linker til den? Siden svæver bare rundt for sig selv i cyberspace. Få folk til at linke til den, så vil Googles spider komme forbi. Siden er såmænd kodet lige så godt/skidt som mange andre sider.
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. november 2004 - 13:43 #13
Uden links til siden fra andre kommer siden ikke med i googles index, jo flere links jo bedre placering
Avatar billede kalp Novice
21. november 2004 - 17:18 #14
hmm... Tror IKKE det er nødvendigt at andre skal linke til din hjemmeside for at den kommer frem på google... man kan selv manuelt tilføje sin hjemmeside til google søgemaskine.

Eks.

Domæne.dk
Har nogen undersider som har et "Home" link til hovedsiden...

Det er nok til at google medtager din hjemmeside... Jeg er rimelig sikker for har kun tilføjet mit link til google og da den blev færdig og den kommer fint frem der... alle mine sidder linker tilbage til hovedsiden.
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. november 2004 - 17:21 #15
kalp>Du tager alvorligt fejl, hele ideen bag google er link popularitet. Antallet og kvaliteten af de link der peger på din side er ALT afgørende for din placering i google, har du ingen links kommer du normalt ikke med, Så du tager fejl, det er absolut kritiskt at andre sites linker til din side.

Google skriver selv at en manuel tilmelding ingen effekt har, du kommer først med når google finder dig fra en af deres andre de sites de i forvejen har optaget
Avatar billede kalp Novice
21. november 2004 - 17:34 #16
Så du mener ikke at ens Domæne samt hjemmeside title har nogen betydning?

for der ikke mange der linker til mig.. men skriver du det rigtige søgeord finder du min side som en af de første
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. november 2004 - 18:34 #17
De ting du nævner har selvfølgelig også betydning, men den vigtigste faktor er linkpopularitet. Det er klart at man kan finde din side for obskure søgeord, men prøv at optimer din side for et søgeord derer konkurrence om, et søgord der er populært, hvis f,eks, du er den eneste der har ordet kalp i din title og på din side, vil du være nr. 1 for dette ord
Avatar billede ostehamster Nybegynder
21. november 2004 - 18:43 #18
bufferzone > Jeg sad og læste nogle af dine artikler igår, og du skriver det er vigtigt og svært at blive optaget i ODP. Derfor satte jeg mig for, at jeg ville prøve at blive optaget med food4u.dk, hvilket var lidt overraskende, idet den var optaget, og jeg har aldrig gjort noget for det. Hvordan kan det være?
Avatar billede kalp Novice
21. november 2004 - 18:43 #19
godt nok hehe.. men tror sagtens man kan få en masse besøgende uden folk linker til din side.

Har du hjemmeside med mange sider.. fx et forum som eksperten.dk så dukker en af de sider tit op med i en google søgning...

nu ved jeg ikke hvor mange der linker til eksperten.dk men snakker heller ikke direkte om den.
Avatar billede kalp Novice
21. november 2004 - 18:44 #20
fordi der er nogen som linker til food4u.dk fra deres hjemmeside.. og deres hjemmeside har google spideren kigget igennem og fulgte så dit link
Avatar billede ostehamster Nybegynder
21. november 2004 - 18:52 #21
food4u.dk har ca. 4610 sider på google, og jeg synes nu ikke jeg har gjort det store for at få den på, men det kunne da være man skulle kaste lidt penge efter det, når jeg engang får lavet den om, så den ikke er så grim og dårlig og langsom som den er nu :)
Avatar billede kalp Novice
21. november 2004 - 18:57 #22
du behøver heller ikke gøre noget hvis andre har linket til din side.. for når først google spider din side igennem så følger den også ALLE de links du linker til.. inklusivt dine egne
Avatar billede ostehamster Nybegynder
21. november 2004 - 19:06 #23
Nja, det tror jeg nu ikke, så ville der være mange flere sider på google. Der er i mindst 10000 sider på food4u.dk, hvis den kan finde ud af at tage ?id=12 osv. med, så alle sider er der ikke.
Avatar billede kalp Novice
21. november 2004 - 19:10 #24
Resultaterne 1 - 10 ud af ca. 5.530

og har også ?rid=

passer fint nok med mit antal af sider
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. november 2004 - 19:33 #25
ostehamster> Jeg tror det har stor betydning hvilken kategori man søger optagelse i, jeg har ikke kunne få mine sider optaget, man har ikke prøvet ret seriøst de sidste par år. Hvis du er kommet med så stort tillykke og godt gået
Avatar billede ostehamster Nybegynder
21. november 2004 - 20:16 #26
bufferzone > Jeg har kun food4u.dk som jeg tjener på, altså via reklamer osv, og her kunne det jo være godt at få en lidt højere placering. Er det rigtigt forstået, udfra dine artikler, at man kan betale dig for at optimere ens side?
Avatar billede kalp Novice
21. november 2004 - 20:28 #27
Der er virksomheder som har specialiseret sig indenfor dette område.. netop at optimimere din side så den få bedre placering på google.. så ja det er muligt.

Men besøgende kan jo også hentes fra andre steder end google