Avatar billede tomdane Nybegynder
19. november 2004 - 14:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hukommelseskort beder om formattering

Hej

Vi har et digitalt kamera som har været en tur i Argentina, og ved hjemkomsten vil brugeren overføre data via en kortlæser til PC. Men kortlæseren siger at "flytbart drev e:\ er ikke formatteret, skal den formatteres?".

Vi har jo svaret nej indtil nu for ikke at overskrive billederne. Er der nogen som har noget som kan afhjælpe dette? Evt. et program som kan læse kortet alligevel?

Thomas
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
19. november 2004 - 14:48 #1
Der sker nu ikke noget ved at formatere (omend der ikke er nogen grund til at gøre det). Der var for noget tid siden et spørgsmål der lignede: http://www.eksperten.dk/spm/531930
Det ser ud til at filerne blev gendannet vha. følgende program:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
Avatar billede xyborx Nybegynder
19. november 2004 - 14:50 #2
gizmo-gizmo, vil en formatering ikke slette alle hans feriebilleder?
Avatar billede b.b Nybegynder
19. november 2004 - 14:52 #3
> Der sker nu ikke noget ved at formatere

Udover at alt bliver slettet..

>(omend der ikke er nogen grund til at gøre det).

Hvad vil du da foreslå istedtfor ? For jeg har et par gamle Floppy'er som har det samme problem..
Avatar billede mattbaker Nybegynder
19. november 2004 - 14:56 #4
Måske virker dette program...

http://www.imagerecall.com

-MattB
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
19. november 2004 - 15:01 #5
xyborx, b.b: Nu er jeg ikke nogen ekspert, men jeg har da prøvet at lave en lille test hvor jeg formaterede mit hukommelseskort. Kameraet og kortlæseren kunne selvfølgelig ikke se nogle billeder, men det filredningsprogram jeg testede kunne sagtens. Jeg er temmelig sikker på at en formatering ikke sletter data. MEN, hvis man begynder at tage nye billeder, så overskriver man de gamle, og så kan de ikke gendannes.
Avatar billede mattbaker Nybegynder
19. november 2004 - 15:08 #6
Jeg tror du har ret gizmo... :)
-MattB
Avatar billede xyborx Nybegynder
19. november 2004 - 15:31 #7
hmm.. Det kan tænkes.. Jeg synes bare det lyder risikabelt. Programmet burde kunne lave recovery uden at man formaterer først.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. november 2004 - 22:13 #8
gizmo-gizmo> Nemlig! det er kun kataloget der bliver slettet. Det er kun
ved bit formatering, at alle data bliver slettet. ;o)

/per