Avatar billede elmer_fjot Nybegynder
13. marts 2001 - 09:50 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Downloade browser til Mac på PC?

Til dagligt arbejder jeg PC/windows98. Jeg ønsker at installere en browser på min gamle Mac. Kan jeg downloade den på PC og derefter installere den på Mac? Og hvordan gør man det?

MVH
Fjot
Avatar billede macintosse Nybegynder
13. marts 2001 - 09:59 #1
Ja, hvis din mac er i netværk. Gå ind på http://www.microsoft.com/mac/download/default.asp?area=internet

Når filen er downloadet skal den flyttes over på din Mac, og pakkes ud.
Macintosse.dk
Avatar billede spikey Nybegynder
13. marts 2001 - 10:02 #2
ja hvilken browser skal du have??
opera fåes i en fil
Og det kan lade sig gøre at tage dem fra pc til mac men hvis du bruger et mail program til at overføre fra pc til mac kan det nogle gange drille lidt så man ikke kan åbne filen på mac når man får den fra en pc.
Avatar billede redbastard Nybegynder
13. marts 2001 - 10:03 #3
det burde vel osse kunne lade sig gøre selvom den ikke er i netværk
hvis du har brænder altså.
og det er ikke nødvendigt med IE
opera er lige kommet med en browser til mac og så er den blevet gratis
http://www.opera.no/download/mac.html
Avatar billede spikey Nybegynder
13. marts 2001 - 10:04 #4
hvis du ikke normalt bruger mac så vil jeg lige oplyse dig om at udpakningsprogrammet til mac hedder stuff it  (ekspander) du kan finde det på os 9 cd\'en ved at søge på stuff it.
Det svare lidt til winzip
Avatar billede macintosse Nybegynder
13. marts 2001 - 10:06 #5
Hvis du har system 8.5 eller nyere er der (selvfølgelig) 2 browser på cd‘en
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. marts 2001 - 10:10 #6
1. En browser fylder omkring 14 Mbyte pakket, så du skal have et Zip drev eller et Jaz drev til din rådighed.

2. Mac kan sagtens genkende PC formateret disketter, så der er ikke et kompatibilitets problem.

/per
Avatar billede elmer_fjot Nybegynder
13. marts 2001 - 10:38 #7
Mac\'en har system 7.etellerandet. og jeg har fundet frem til en netscapeversion 3.04. (fil: netscape3.04_US.hqx). Den ligger nu på Mac\'en men jeg kan ikke pakke den ud med min version af Ekspander. Måske er den forældet. Hvor kan jeg finde en ny til mit gamle styrestystem?

MVH
Fjot
Avatar billede macintosse Nybegynder
13. marts 2001 - 11:20 #8
Avatar billede styxx Nybegynder
21. marts 2001 - 15:43 #9
Hvad med at hente en gratis CD med internet fra TeleDanmark, der ligger Internet Explorer og muligvis Netscape. Der ligger også programmer til udpakning