Avatar billede gertk Nybegynder
13. marts 2001 - 09:24 Der er 4 kommentarer

poser 4 til 3dmax

hvordan importerer man en poser figur med tøj på ind i 3dmax ?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
13. marts 2001 - 09:47 #1
Filer i poser...
der er en funktion der hedder eksporter til 3dstudio ...

Med denne funktion vælger du bare et navn til figuren. Så kan du åbne den med 3dstudio !
Avatar billede gertk Nybegynder
15. marts 2001 - 08:26 #2
hmmmm i know.... men det virker ikke hvis figuren har tøj på
Avatar billede ellebaek Nybegynder
15. marts 2001 - 09:21 #3
jo det gør ...
du skal bare vælge at eksportere figuren som single frame, trykke ok, så kommer der en ny popup, der trykker du også bare ok, når du har gjort det vælger du et navn, og så virker det !

Avatar billede disher Nybegynder
19. marts 2001 - 23:11 #4
Jeg havde også problemer med at importere poser figuere med tøj. Så fandt jeg ud af, at det var pga at tøjet var conformet til figuren, og det brød MAX sig ikke om. Jeg fik at vide, at filen var improper format, eller sådan noget.

Jeg prøvede jeg følgende:

1) Når figuren var parat til export, save figurens \'pose\'.

2) Derefter slet alt tøjet (sommetider kan det også være nødvendigt at slette håret), og exporter ham til 3ds.

3) Åben derefter scenen påny, og slet figuren. Så mister tøjet sin \'pose\'.

4) Assign alt tøjet den \'pose\', som lige er gemt.

5) Exporter til 3ds, og så skulle det virke.

Der er nok en lettere måde, men denne fandt jeg selv ud af, og det virker for mig!

Det er muligt at exportere til obj og importere til MAX med et plugin, men så mister modellerne deres smooth-look.

Disher