Avatar billede .jonez Nybegynder
18. november 2004 - 16:28 Der er 1 kommentar

Dell Dimension 4300 opgraderings muligheder

Hej

Jeg ejer en Dell Dimension 4300, med følgende specs:

Pentium 4, 1.6 Ghz
512 mb sd-ddr ram
GeForce 3, 63 mb
140 GB hardisck (splinter ny)
Jeg ved ikke hvilket bundkort jeg har(hvodan finder jeg ud af det?)

men altså, jeg vil gerne kunne spile Half-Life 2 og CS:Source uden at skulle køre mindste opløsning og low details...

Så er der mulighed for at jeg kan opgradere? Hvis ja, hvad skal så opgraderes, og hvad skal det opgraderes til? Hvad bliver prisen? Til konrete forslag, må der meget gerne velægges links, og en forklaring på hvorfor jeg skulle vælge det produkt :D

Så ville jeg blive meget glad, MvH Jonez
Avatar billede percilidax Nybegynder
18. november 2004 - 23:20 #1
Evt. kan cpu/grafik opgraderes.
Mht. til cpu størrelse er du nødtil at spørge DELL om hvilken max. hast. cpu med FSB 400Mhz du kan sætte i - deres manual siger jo ikke noget om det.
Et nyt grafikkort kan sætte en smule mere skub i grafik delen som du ønsker, men da de fleste nye grafikkort køre AGP x8 og din AGP port er en x4, så vil IKKE får fuld udnyttelse af et nyt grafikkort så om det værd at kaste f.eks. 1000 kr. i et nyt grafik kort er jeg lidt i tvivl om, men du kan jo prøve om der er en i din omgangskreds der har et x8 grafikkort som du kunne prøve at kaste i din nuværende maskine og så ud fra det afgøre om det er den vej du vil gå.