Avatar billede c_a_s_p_e_r Nybegynder
17. november 2004 - 17:08 Der er 6 kommentarer

Outlook Add-In

Hej

Jeg har udviklet et lille Office Outlook Add-In vha. VS.Net 2003's guide. Add-In'et skal installeres på et domæne hvor alle klienter benytter Outlook 2002 SP-2.

Add-In'et består af en knap som ligger sig i Standard-bjælken og når denne klikkes åbner en dialog skrevet i C#.

Problemet er bare at når Add-In'et installeres på andre maskiner end min egen, så kommer knappen aldrig i Outlook.

Er der nogen der har haft lignende problemer?

/Casper
Avatar billede c_a_s_p_e_r Nybegynder
17. november 2004 - 17:09 #1
Forresten:

Alle maskiner som jeg har testet på har .Net CLR 1.1 installeret og der findes intet i EventLog'en om fejlen...

/Casper
Avatar billede burningice Nybegynder
17. november 2004 - 18:01 #2
Tools>Option>Other>Advanced>Com Addins

Står din addin der hos klienterne?
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
17. november 2004 - 19:02 #3
er din add-in registreret på de andre maskiner ?

..dvs. tilføjesi registry under:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\outlook\Addins\"ProgID"

hvor progID er dit ProgId for din COM-komponent (VS2003 har sikkert registreret din C# .NET kontrol som COM komponent automatisk via regasm)
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
17. november 2004 - 19:03 #4
se evt. http://support.microsoft.com/?kbid=302901, for "HOW TO: Binding for Office Automation Servers with Visual C# .NET"
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
17. november 2004 - 19:04 #5
øhhh, jeg mente:
"HOW TO: Build an Office COM Add-in With Visual C# .NET", url: http://support.microsoft.com/?kbid=302901
Avatar billede c_a_s_p_e_r Nybegynder
18. november 2004 - 14:12 #6
cyberfessor:
Der findes intet i "COM tilføjelsesprogrammer". Ej, heller på min egen klient hvor add-in'et virker.
Har endvidere flugt denne KB, men uden held.
http://support.microsoft.com/Default.aspx?kbid=316723

sovsekoder:

Alt ser finde ud i regbasen. Nøglerne findes.
http://support.microsoft.com/?kbid=302901 er den artikel som jeg har brugt som template for min kode...

/Casper