Avatar billede bleze Nybegynder
17. november 2004 - 13:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Overføre temp tabel som parameter mellem stored procs

Nogen der ved om det er muligt og evt hvordan man overfører en temp tabel mellem 2 eller flere stored procs.

SP1:

CREATE TABLE #temp (
    Number INT,
    Text CHAR (8)
)

Denne tabel skal overføres til kald til SP2 via parameter.

Og nej jeg kan ikke bare oprette en rigtig tabel og bruge den :)
17. november 2004 - 14:57 #1
Er du klar over at din #Temp tabel ikke kan ses af andre end denne session? Så du kan roligt hardcode #Temp i dine spocs.
Du kan selvfølgelig også overføre _navnet_ på din temp tabel, men så skal du til at køre dynamisk sql, og det er ikke rart.
Avatar billede bleze Nybegynder
17. november 2004 - 15:00 #2
jeg er klar ovr at #temp tabellen kun kan ses af min stored proc, men jeg ønsker at fortælle andre at den er der så de kan bruge den...

SP1 kalder SP2 som bruger #temp tabel fra SP1... Når SP2 er færdig så nedlægger SP1 tabellen.

Dynamisk SQL er ikke en option :)

Syntax?
Avatar billede bleze Nybegynder
17. november 2004 - 15:05 #3
doh, du har ret. man har bare hardcode navnet, det havde jeg ikke tænkt på at prøve. tak
18. november 2004 - 11:05 #4
selv tak
Avatar billede bleze Nybegynder
18. november 2004 - 21:28 #5
Desværre gjorde det desværre min SP langsommere end da det var een del istedet for 10 :(
19. november 2004 - 09:58 #6
Hvor meget langsomere?
Der er ofte mange måder at implementere en SQL opgave, og der er altid mindst én der er hurtigere end den man selv har fundet.
Har du lavet de rigtige index?
Har du valgt rigtigt til dit clustered index?
Avatar billede bleze Nybegynder
19. november 2004 - 22:01 #7
Well har gennemgået ALT sql og checket indexes. Der var et par små ting men det har ikke afhjulpet problemet