Avatar billede skjold12 Nybegynder
17. november 2004 - 10:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Batch flytning af filer 2 foldere op

Hejsa,

Jeg sidder med 934 foldere (001-934) som alle indeholder 2 sub-foldere jpegs og fine. I fine folderne befinder sig billeder 001.jpg, 002.jpg osv. Altså totalt f.eks. 001/jpegs/fine/oo1.jpg osv.

Jeg vil gerne have alle disse billeder (72.000 stk.) flyttet 2 foldere op så de ender med at ligge i 001, 002 osv folderne.

Er der en nem måde at gøre dette?

Er lidt desperat så smider en god slat points for en løsning.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
17. november 2004 - 20:31 #1
Man burde kunne bruge en bat fil i stil med:
@echo off
for /F %%I in ('dir /B /AD') do call :Process %%I
goto :eof

:Process
for /F "delims=;" %%Z in ('dir  /S /B %1\jpegs\fine\*.jpg') do echo move %%Z %1\%%~nxZ

Bemærk at:
Den udskriver den kommando der skal flytte filerne, kør først bat-filen for at se at alt ser ok ud. Hvis du mener at det ser rigtigt ud fjerner du ordet echo i sidste linie. Du kan også ændre ordet move til copy så laver den en kopi.

Du skal ligge bat-filen i den mappe hvor undermapperne hedder 001, 002, etc og køre den derfra.

Den løber alle undermapper i denne mappe igennem IKKE kun dem der hedder 001 002 etc, det kan godt rettes.
Avatar billede skjold12 Nybegynder
17. november 2004 - 21:18 #2
He he - Your the man!!!!  Virker smukt!!

Tak!!

Hvordan får jeg givet dig de points?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
17. november 2004 - 21:52 #3
Normalt ville der blive lavet et svar som du kunne acceptere, men jeg samler ikke på point.
Så du laver selv et svar som du derpå accepterer, så får du dine point tilbage og spørgsmålet bliver lukket.
Avatar billede skjold12 Nybegynder
17. november 2004 - 21:59 #4
OK - men jeg samler faktisk heller ikke på den.....har kun så mange fordi jeg har været med så længe.

Synes du skal tage dem..... er velfortjent!
Avatar billede skjold12 Nybegynder
19. november 2004 - 03:04 #5
Prøver lige om det kan lykkes for mig at lukke denne....