Avatar billede r-hoffmann Nybegynder
16. november 2004 - 20:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

sata harddisk vil ikke virker

jeg har lige fået mig en ny hard disk sata maxtor 10 200gb. men jeg kan ikke finde den i windows. skal man bruge 2 sata hard diske før det virker eller....? når jeg starter maskinen op så står der maxtor disken er fundet inden windows starter op. jeg mener det er noget med sata raid controler. mit bundkort understøtter sata asus a7v8n-deluxe. jegh forstår det ikke.... damm. jeg håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
16. november 2004 - 20:45 #1
Hej
Har du husket at formateren den.
Gør dette og den virker.
jan
Avatar billede r-hoffmann Nybegynder
16. november 2004 - 20:47 #2
hvordan gør jeg det.... og er det ok at kun ha en disk
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
16. november 2004 - 20:47 #3
du har xp?
Avatar billede r-hoffmann Nybegynder
16. november 2004 - 20:48 #4
ja
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
16. november 2004 - 20:51 #5
du skal ind i kontrolpanel/Yderelse og vedlighold/adminstration og der vælger du computeradminstation.
I denne meny finder du dit drev og derefter kan du formater.
Avatar billede r-hoffmann Nybegynder
16. november 2004 - 20:52 #6
er der mulighed for at jeg kan kontakte dig
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
16. november 2004 - 20:53 #7
ja 98575510 men du skal skrive svaret her.
Avatar billede r-hoffmann Nybegynder
16. november 2004 - 20:54 #8
den står der ikke....
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
16. november 2004 - 21:18 #9
Nej men du skal installere sata controler inde i windows med mindre du installere windows på den så skal du lave noget disketter fra mobo CDen som du fik med.. der ligger  nogen makedisk.exe filer som du skal lave disketter med.. og så trykke f6 under installationen for at installere dem...
Avatar billede r-hoffmann Nybegynder
16. november 2004 - 21:22 #10
smolf må jeg kontakte dig
Avatar billede r-hoffmann Nybegynder
16. november 2004 - 21:47 #11
det duer ikke
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
16. november 2004 - 21:50 #12
Så inst. xp igen.Brug ikke for meget tid på det.Så har du jo også mulighed for at få xp på din sata.den køre jo lidt hurtiger.
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
16. november 2004 - 22:05 #13
ja da mmsmoelf@hotmail.com.. er på fra imorgen kl 8 og til jeg går i seng ca )
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
16. november 2004 - 22:06 #14
Hov det skulle jo have været et svar.. /smile
Avatar billede r-hoffmann Nybegynder
26. marts 2005 - 23:21 #15
tak for hjælpen