Avatar billede andr3as Nybegynder
16. november 2004 - 15:12 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problem med IE - tror det er spyware

Hver gang jeg flytter mig fra en side til en anden, kommer dette logon billede op 4 gange i træk:
www.fo.person.dk/issue.jpg

hvad kan jeg gører for at fjerne det?
jeg har lavet scans med 4 forskellige spyware removeal tools, updated.
Avatar billede andr3as Nybegynder
16. november 2004 - 15:14 #1
*jeg har også lavet en Virus scan uden noget resultat*
Avatar billede pimpz Nybegynder
16. november 2004 - 16:47 #2
Hvilke spyware tools har du prøvet?
Avatar billede pimpz Nybegynder
16. november 2004 - 16:51 #3
Download denne AV engangsscanner: http://danborg.org/spy/mwav/mwav.exe
Prøv hent og kør CWShredder 1.59.1  http://www.softpedia.com/public/cat/10/17/10-17-150.shtml
Avatar billede andr3as Nybegynder
16. november 2004 - 16:52 #4
Ad-Aware SE, Spysweeper, SB S&D, SpyWare Seeker
Avatar billede pimpz Nybegynder
16. november 2004 - 16:54 #5
Har du prøvet mine 2 forslag?
Avatar billede andr3as Nybegynder
16. november 2004 - 16:57 #6
er i gang
Avatar billede pimpz Nybegynder
16. november 2004 - 17:01 #7
okay super .... :)
Avatar billede pimpz Nybegynder
16. november 2004 - 17:04 #8
Vist ikke dette hjælper dig så synes jeg du skal lukke spørgsmålet. Og indsende en Hijackthis log over dit system i et nyt spørgsmål :-)
Programmet kan hentes her.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Avatar billede andr3as Nybegynder
17. november 2004 - 16:10 #9
dette fik jeg ud af Hijackthis:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 16:07:45, on 17-11-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Security\AV\SHSTAT.EXE
C:\Programmer\Security\Common Framework\UpdaterUI.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\TalkBack\TBMon.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Driver\Mus\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.40607\aspnet_admin.exe
C:\WINDOWS\System32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\Programmer\Security\Common Framework\FrameworkService.exe
C:\Programmer\Security\AV\Mcshield.exe
C:\Programmer\Security\AV\VsTskMgr.exe
C:\PROGRA~1\Security\COMMON~1\naPrdMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
c:\Programmer\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Binn\sqlservr.exe
C:\Programmer\Norton\Uties\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Norton\Speed Disk\nopdb.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe
C:\Programmer\P2P\eDonkey2000\edonkey2000.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\System32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\System32\msdtc.exe
C:\Documents and Settings\Tobias\Skrivebord\Tr0-bens; When The Fuck, App.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\System32\WISPTIS.EXE
C:\Programmer\Windows Media Player\wmplayer.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Documents and Settings\Tobias\Skrivebord\hijackthis.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.datagridgirl.com/default.aspx
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.google.com/ie
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://www.google.com/keyword/%s
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *new-search.net*;*x-google.net*
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [ShStatEXE] "C:\Programmer\Security\AV\SHSTAT.EXE" /STANDALONE
O4 - HKLM\..\Run: [McAfeeUpdaterUI] "C:\Programmer\Security\Common Framework\UpdaterUI.exe" /StartedFromRunKey
O4 - HKLM\..\Run: [Network Associates Error Reporting Service] "C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\TalkBack\TBMon.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {31E68DE2-5548-4B23-88F0-C51E6A0F695E} (Microsoft PID Sniffer) - https://support.microsoft.com/OAS/ActiveX/odc.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1099664716797
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
Avatar billede andr3as Nybegynder
18. november 2004 - 16:12 #10
?
Avatar billede pimpz Nybegynder
19. november 2004 - 10:34 #11
Luk spørgsmålet. Og opret et nyt med denne log :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. november 2004 - 21:22 #12
Avatar billede pimpz Nybegynder
22. november 2004 - 13:54 #13
Han mangler stadig at lukke dette spørgsmål :-)
Avatar billede pimpz Nybegynder
11. januar 2005 - 14:59 #14
Tak for point ..... Hvad blev din løsning?
Avatar billede andr3as Nybegynder
16. januar 2005 - 11:26 #15
at slette alle entries der indeholdte ad-tech i min hosts file :o)
Avatar billede pimpz Nybegynder
16. januar 2005 - 11:27 #16
Okay ..