Avatar billede virus Nybegynder
16. november 2004 - 11:17 Der er 1 løsning

Required elements

Hej..

Jeg sidder og stener lidt over flg.:

Jeg har en del elementer i et XML dokument, disse elementer har child elementer osv, anyway når jeg når ind i 3 række har jeg nogen felter som er required.

Dokumentet er lidt ala det her

<root>
<toejdyr>
  <type />
  <navn />
  <maerke />
  <alder />
</toejdyr>
<toejdyr>
  <type />
  <navn />
  <maerke />
  <alder>
  <fra>2</fra>
  <til>3</til>
</toejdyr>
</root>

Dvs jeg har flere toejdyr, nu er det sådan så at hvert toejdyr element skal parses for at blive evalueret før jeg går videre til næste toejdyr, MEN jeg har de her required felter som skal være udfyldt.

Problemet er jeg ikke kan bruge getElementsByTagName, da jeg her vil få hele collectionen, jeg kan ikke nøjes med at loope gennem de eksisterende elementer for så kan jeg kun få dem der er i dokumentet, ikke dem der er required.

Jeg fik ideen at jeg blot kunne sætte en masse variabler tilsvarende deres XML elementer og sætte dem til false, ved gennemløb af dokumentet kunne jeg så ved sammenfald sætte dem til true, men shit der er mange dokumenter og det ligner lort i koden.

Derfor:

Kan man, få et bestemt element i et parentelement, uden at få alle elementer der er tilsvarende i andre elementer?

Altså som her med attributter, skal blot være elementer :o)

[..]
For Each xNode In xDoc.documentElement.ChildNodes
For Each yNode In xNode.ChildNodes
  strAlderFra = yNode.GetAttribute("fra")
Next
[..]

TY på forhånd!
Avatar billede virus Nybegynder
17. november 2004 - 09:25 #1
_W_