Avatar billede anhansen Nybegynder
16. november 2004 - 08:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til sql udtræk - 1-mange relation i en linie.

Hej.

Et lille hurtigt morgenspørgsmål som jeg ikke lige kan gennemskue.

Jeg har en 1-mange relation (1 side kan indeholde mange ting)

Nu vil jeg gerne lave et udtræk der viser
sidenr, ting1, ting2, osv..

Kan jeg det?

Jeg kan ikke gennemskue om det er muligt med syntaks.. Ellers gør jeg det bare selv i programmet.
Avatar billede teepee Nybegynder
16. november 2004 - 10:12 #1
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;175574
Evt.så har den nye Yukon nogen pivot funktioner
Avatar billede teepee Nybegynder
16. november 2004 - 10:13 #2
Du skal altså lige være opmærksom på at du må begrænse dig til et bestemt antal kolonner.
Avatar billede anhansen Nybegynder
16. november 2004 - 10:17 #3
Jeg tænkte nok det var sådan noget man skulle udi - og at man ikke kan gøre det "dynamisk".
Jeg har løst det på en anden måde - men jeg takker for indlægget. Det var det jeg tænkte på.

Men det er bare en begrænsning der ikke passer til mit formål at jeg skal foruddefinere dem.

Men mange tak for hjælpen.