Avatar billede msamsing Nybegynder
15. november 2004 - 19:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hopper til toppen efter tryk på links

Hej

Jeg er ved at lave en lille personlig hjemmeside, hvorpå jeg bl.a. har et billedgalleri.
Når jeg trykker på et af billederne (knapperne) på galleri-siden - hopper man automatisk op til starten af siden.
Hvordan forhindrer jeg det?
Den er iøvrigt lavet med iframes.
Her er link til siden: www.monner.dk
klik på fotos og kig evt. i kildefilen.

På forhånd tak!
Monner
Avatar billede 13thsky Nybegynder
15. november 2004 - 19:15 #1
brug anchorpoints...

/13
Avatar billede olebole Juniormester
15. november 2004 - 19:24 #2
<ole>

'return false' does the trick  ;o)

<a href="#" onclick="MM_openBrWindow('sider/familie/familie7.htm','barnedåb','scrollbars=no,resizable=no,width=800,height=705');return false" onmouseover="MM_swapImage('familie7','','billeder/Galleri/familie/barnedaab7_thumb.jpg',1)" onmouseout="MM_swapImgRestore()">

onclick-event'en fyres af lige før link'ets default handling (sideskift via href'en).
Efter du har åbnet det nye vindue på onclick, vil denne handling blive afviklet - og da en href, der kun består af en havelåge (#), fører dig til toppen af siden, hopper du derop, hvergang du klikker på et link.

Returneres false i onclick-handleren, afbrydes handlingen og 'sideskiftet' finder ikke sted  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
15. november 2004 - 19:25 #3
:)
Avatar billede msamsing Nybegynder
15. november 2004 - 19:29 #4
ole bole du er sgu for sej!
tusind tak!!!;-)