Avatar billede tberte1 Nybegynder
15. november 2004 - 16:36 Der er 10 kommentarer

SMTP bøvl

Jeg ved ikke om det er den rigtige kategori, men nu prøver jeg her...

Jeg er ved at lave PHP script, som skal bruges til at udsende et nyhedsbrev, og i den forbindelse sidder jeg og prøver at kommunikere med min smtp server. Er der nogen der kan se hvad jeg gør galt i nedenstående SMTP kommunikation? (c=client og s=server)

c: EHLO www.domæne.dk
s: 220 smtpserver.dk ESMTP Postfix
s: 250-smtpserver.dk
s: 250-PIPELINING
s: 250-SIZE 10240000
s: 250-VRFY
s: 250-ETRN
s: 250-XVERP
s: 250 8BITMIME
c: MAIL FROM:<admin@domæne.dk>
s: 250 Ok
c: RCPT TO:<tberte1@hotmail.dk>
s: 554 : Relay access denied
c: DATA
s: 554 Error: no valid recipients
c: Subject: Nyhedsbrevs: 221 Error: I can break rules, too. Goodbye.
Avatar billede tberte1 Nybegynder
15. november 2004 - 16:39 #1
sidste linje skulle have været

c: Subject: Nyhedsbrev
s: 221 Error: I can break rules, too. Goodbye.
Avatar billede iss Novice
15. november 2004 - 17:39 #2
EHLO?
Avatar billede iss Novice
15. november 2004 - 17:42 #3
Hvilken SMTP server er det så du prøver med? En din server kan sende med?
Avatar billede tberte1 Nybegynder
15. november 2004 - 18:15 #4
EHLO svarer til HELO. Bruges ved Pipelining.

hvad mener du med hvilken smtp server?
Avatar billede iss Novice
15. november 2004 - 18:20 #5
Om din server har rettigheder til at sende via den SMTP.
Avatar billede tberte1 Nybegynder
15. november 2004 - 18:23 #6
jo det har den...
Avatar billede iss Novice
15. november 2004 - 18:26 #7
For det siger serveren selv, den vil ikke modtage post til hotmail.dk, nummer 1 domænet ligger ikke på serveren og nummer 2 de vil ikke smide det videre.
Avatar billede tberte1 Nybegynder
15. november 2004 - 18:31 #8
enig... det er selvfølgelig hotmail.com (gik lidt for hurtigt :-) )

mit problem er hvorfor, da jeg har de nødvendige rettigheder. er der evt. problemer med min syntaks eller lignende
Avatar billede iss Novice
15. november 2004 - 18:34 #9
Det ligner nu meget godt PostFix's måde at fortælle du ikke har rettigheder til at bruge den. Du er 110% sikker på at din webserver må bruge den SMTP?
Avatar billede tberte1 Nybegynder
15. november 2004 - 18:38 #10
ja for mail() (PHP standard func) virker uden problemer, og de sender begge gennem localhost