Avatar billede dennismeng Nybegynder
15. november 2004 - 11:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IIS service skal genstartes når access database har været åbnet.

Hej,

Jeg har et site kørende på en IIS 6, med en Access 2003 database på.
Når man åbner access databasen så bliver hele databasen låst således man ikke kan connecte til den via ASP sider (det er mit gæt i hvert fald, da siderne fejler med adgang til den).
Endvidre hjælper det ikke noget at lukke databasen - det kræver stadig restart af IIS servicen før siderne fungerer igen. (eller session time out?)

Nogen ideer til hvad problemet skyldes?

Problemet er set på en anden installation også, baseret på IIS 5 ...... og det kom mere eller mindre i samme periode, så vi har mistanke til det er nogen patches fra MS der er skyld i det :-(((
Avatar billede burningice Nybegynder
16. november 2004 - 13:39 #1
når du siger, "man åbner databasen", er det så i programmet access vi snakker om, eller via ADO?

En typsik fejl er at der ikke er sat rettigheder på hele mappen mdb-filen ligger i, men kun på selve filen. Hvis det er får access ikke lov at lave en lock-fil i mappen, hvilket medfører at kun en bruger kan have databasen åben af gangen.
Avatar billede dennismeng Nybegynder
06. december 2004 - 11:33 #2
ja, det er access programmet, og ikke via ado.
jeg prøver lige at tjekke op på det med lock-filen..... det er i det mindste et spor at følge.
Avatar billede dennismeng Nybegynder
06. december 2004 - 11:51 #3
Det er ikke pga. lock filen ikke bliver lavet. Den bliver nemlig lavet som den skal... :-(
Andre forslag??
Please ... jeg har mange point at give her.
Avatar billede dennismeng Nybegynder
06. december 2004 - 11:59 #4
Nu har jeg så forsøgt at åbne en database med access, og lukke den igen - uden at foretage noget i databasen.
Når jeg så forsøger at bruge den webside, og lave en ny record i databasen via websiden - uden IIS har været genstartet, så kommer følgende fejl efter jeg har oprettet en record og vælger et link som viser indhold i records:
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x8f24 Thread 0x9230 DBC 0x1582ffc Jet'.
/dvd/include/opendb.asp, line 3

Ved ikke om det kan give nogen yderligere ideer til nogen??
Avatar billede burningice Nybegynder
06. december 2004 - 17:57 #5
det beytder i 90% af tilfældende at der ikke er korrekte rettigheder som databasen ligger i

der er lidt tips her http://www.attention-to-details.com/newslog/38n-temporary-volatile-jet-dsn-for-process.asp

og her http://forums.aspfree.com/t18716/s.html
Avatar billede dennismeng Nybegynder
16. december 2004 - 12:17 #6
Der er fuld rettigheder i alle biblioteker....
Det er dælme utroligt. :-(
Avatar billede burningice Nybegynder
16. december 2004 - 12:51 #7
ja, det er godt nok lidt weird
Avatar billede dennismeng Nybegynder
09. januar 2005 - 21:46 #8
mangler løsning