Avatar billede perj Nybegynder
14. november 2004 - 16:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mangler driver til Medion

Kan nogen hjælpe mig med en driver til Medion kamera 9725.
Driveren der medfulgte virkede fint på Win 98, men ikke på XP SP2 (tilsyneladende en kendt fejl).
Har nogen erfaring med problemet?
Gerne et link til sidste nye driver.
Avatar billede milter Ekspert
14. november 2004 - 16:28 #1
Kan du ikke finde den her:

http://www1.medion.com/dk/
Avatar billede perj Nybegynder
14. november 2004 - 17:12 #2
Er du sikker på jeg kan finde det her til kameraet?. Jeg har ikke kameraet her, men skal installere det i morgen hos en kunde. Du får point hvis det lykkes. Jeg har i mellemtiden fundet og afprøvet en SanDisk ImageMate som virker fint. Den må jeg bruge hvis dit link ikke kommer til at fungere - men prøver.
Avatar billede milter Ekspert
14. november 2004 - 17:26 #3
Du skal bruge produktnummeret til kameraet for at få adgang til driveren. Om den kan sammen med SP2 er så spørgsmålet, selv om der ikke burde være problemer.

Forøvrigt mener jeg, at mange Medion-produkter har samme indmad som mange Mustek-produkter, bare i en anden "indpakning". Måske kan du finde et Mustek kamera, som svarer til 9725 og dermed en driver. Musteks drivere er vist lidt lettere at finde.
Avatar billede perj Nybegynder
14. november 2004 - 17:57 #4
Jeg forsøger, men er det ikke lidt gætteri at finde en Mustek driver der passer til  Medion 9725? Jeg gir' det en chance, ellers tager jeg SanDisk ImageMate med. Den ved jeg fungerer:-)
Foreløbig - tak for kommentaren.
Avatar billede mattbaker Nybegynder
15. november 2004 - 15:15 #5
Hmm Måske virker dette...?!?

Kontrolpanel / system / hardware / enhedshåndtering / billedbehandling, ( HUSK AT KAMERAT SKAL VÆRE TÆNDT OG STÅ PÅ PC ) her findes kameraet, det er måske ikke det nr. dit kamera har, men det har ikke noget at sige, bare der står MD og nr.
Højere klik på MD nr. og vælg opdater driver, så kommer der et vindue der hedder GUIDEN OPGRADER HARDWARE her er der 2 muligheder 1. installer softwaren automatisk 2. installer softwaren fra en liste eller en bestemt placering, vælg nr. 2 tryk næste.
Så kommer der et vindue hvor der nederst står, søg ikke jeg vælger driver der skal installeres, marker den og tryk næste.
Næste skærmbillede hedder Installer fra disk her dobbelt klikkes på kammerat og overførelsen starter, hvis ikke overførslen starter skal du trykke på har diskette/cd find drev med installations cd tryk på det og dobbelt klik på kammerat så kører det.
-MattB
Avatar billede perj Nybegynder
15. november 2004 - 17:27 #6
> mattbaker. Tak for kommentaren, men det er jo den normale måde at installere på, og det har jeg naturligvis forsøgt uden et godt resultat (ustabilt). Har også søgt på Google, og kan se det er et kendt problem med XP. For at gøre det nemt, valgte jeg at sætte det medbragte SanDisk ImageMate i en port, og det kører problemfrit. Forsøger med milters svar en gang hvor jeg har mere tid.
I må lige lægge et svar så jeg kan aflevere pointene.
Avatar billede milter Ekspert
15. november 2004 - 17:44 #7
Du havde jo selv fundet en løsning, så behold pointene til en anden gang :)
Avatar billede mattbaker Nybegynder
15. november 2004 - 23:12 #8
Ja, det er det vel egentlig... Min fejl ;) Men det er da altid noget du fandt en løsning...
Behold du bare dine point...
-MattB
Avatar billede perj Nybegynder
15. november 2004 - 23:31 #9
> mattbaker. Det er jo ikke nogen fejl, men derimod en god forklaring du kom med. Du kunne ikke vide jeg havde forsøgt, og det synes jeg er point værd. Min løsning var kun en nødløsning:)
Jeg vil gerne gi' nogle point til jer begge.
Avatar billede milter Ekspert
15. november 2004 - 23:44 #10
Nu er jeg ret ny her, men jeg mener, en af reglerne er "Ingen løsning/spørgeren finder selv en løsning = ingen point. Der må ikke gives point, bare fordi man synes deltagerne i tråden har været rare og hjælpsomme.

Hvis man alligevel synes, man vil belønne en indsats, kan man give karma i stedet for :)
Avatar billede perj Nybegynder
15. november 2004 - 23:52 #11
Ingen regel uden undtagelse:)
Avatar billede mattbaker Nybegynder
16. november 2004 - 13:39 #12
As u wish ;) Men behold hellere selv dine point... som Milter sagde kan man jo altid give go karma i stedet... Hygge :)
-MattB