Avatar billede copyright Nybegynder
13. november 2004 - 23:55 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Køb af digitalkamera

Hej

Jeg tænker på at købe mig et digitalkamera, man har fundet ud af at der er rimeligt mange på markedet, jeg vil høre om der er nogen her der kan hjælpe mig lidt på vej og komme med nogle eksempler på et rigtigt godt kamera i prisklassen op til 2.000 kr., hvilket jeg synes at ville være rimelig pris at give

på forhånd tak (c)
Avatar billede levich Nybegynder
14. november 2004 - 00:35 #1
Merlin har tilbus på en Nikon Coolpix 3100 i næste uge til 1599 kr. Jeg har selv et, og er rigtig godt tilfreds. Læs mere her: http://www.dpreview.com/reviews/nikoncp3100/
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. november 2004 - 00:53 #2
Brug noget tid på http://www.dpreview.com har kan du sammenligne forskellige cameraer under byers guidelines og du kan læse hvad private ajere skriver om de forskellige kameraer
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. november 2004 - 00:54 #3
dammm levich havde allerede givet dig linket til sitet. se venligst bort fra mit svar
Avatar billede Slawomir Seniormester
14. november 2004 - 01:11 #4
levich til den skal man bruge kort, jeg tænkte noget i stil med at man bare sætter den ind i usb og et øjeblik senere er de på skærmen, - skal man bruge et kortlæser til at få billederne overført??
Avatar billede mattbaker Nybegynder
14. november 2004 - 01:14 #5
Hejsa... Mit råd ville være at finde et brugt... Du får meget for 200,- hvis du kigger på brugtmarkedet...
Kig F.eks. på Canon IXUS 40, Canon IXUS 400, Canon IXUS 430...
Det var hvad jeg havde gjort hvis jeg skulle købe...
Håber du kan bruge det til noget.
-Matt B
Avatar billede Slawomir Seniormester
14. november 2004 - 01:17 #6
jeg siger godnat
Avatar billede levich Nybegynder
14. november 2004 - 01:19 #7
Der er et kort i kameraet (de fleste køber dog et med større kapacitet) og et USB-kabel til at koble til computeren. Til Nikon 3100 følger software med, sådan at du kan se billederne direkte på skærmen, og gemme dem.
Avatar billede mattbaker Nybegynder
14. november 2004 - 01:19 #8
Jeg mente selvfølgelig 2000,- ;)

Til slawomir.
Det er altid en go ide at have en kortlæser... På den måde har du mere kontrol over hvad der egentlig ligger på kortet. :) Og du kan bruge det til lige hvad det skel være.
Hvis du skal ud og købe en skal du bare huske på at de billige er ligeså gode som de dyre... altså stort set... Jeg har en til 50kr. og den virker 100% ligeså godt som dem til 500,- Den holder måske bare ikke lige så længe... :)
-Matt B